Logo
Venster sluiten
InSided Media

• Apple klaagt HTC aan.

• Plaats een reactie
    Share |

Resultaten 1 tot 15 van de 43

• krab
      krab's schermafbeelding
      Ingeburgerd
      3.026 Reacties

Thread starters
      02-03-10
      Tís weer zover.Nu is HTC de klos

The world of portable electronics is a fast paced one where developments and improvements are a must to survive due to the fierce competition. The alternative approach of constant improvement to be on top of your rivals is to try to crush the competitor. As it turned out, Apple decided to take the latter approach and attack device manufacturer HTC for patent infringement. They claim that HTC has copied their technology and has filed about 20 complaints to the ITC (International Trade Commission) as well as the US District Court in Delaware.

Apple Sues HTC Over Patent Infringement | xda-developers

en

Apple HTC Suit Gallery - - Gizmodo

Het gaat over een hele rij patenten..

Steve Jobs heeft het er maar druk mee

LG Optimus 7 E900

• JvanEkris
      JvanEkris's schermafbeelding
      Pocketinfo Guru
      15.228 Reacties

02-03-10
      Een smerige tactiek om partijen te frustreren. Ik ben blij dat software patenten in Europa niet geldig zijn

Jaap

[URL="http://modernnomads.info"]modernnomads.info[/URL], de plek voor zakelijke mobiele PocketPC gebruikers en hun beheerders.
      WikiMaster [url=http://www.pdatotaal.info/forum/showwiki.php?title=Handleiding:Meer+doen+met+je+Windows+Mobile+telefoon]Nederlandse Windows Mobile Wiki[/url].

• etonair
      etonair's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      628 Reacties

02-03-10
      Oorspronkelijk geplaatst door JvanEkris

Een smerige tactiek om partijen te frustreren. Ik ben blij dat software patenten in Europa niet geldig zijn

Jaap

Apple voelt zich dus wel degelijk bedreigd door andere partijen. Persoonlijk denk ik dat het een tackle met gestrekt been is richting MS, alleen dan niet openlijk maar via een hardware partner.
      Ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen, vooral hoe sterk Apple staat met hun "rechten"

ETonair

Elke seconde die je in het heden nadenkt over het verleden, gaat af van je toekomst

• JvanEkris
      Pocketinfo Guru
      15.228 Reacties

02-03-10
      Oorspronkelijk geplaatst door etonair

Apple voelt zich dus wel degelijk bedreigd door andere partijen. Persoonlijk denk ik dat het een tackle met gestrekt been is richting MS, alleen dan niet openlijk maar via een hardware partner.

Gek genoeg denken partijen als engadget na enige anlyse dat het voornamelijk gericht is op Android. Blijkbaar doen de Windows Mobile devices alleen mee omdat ze een DSP-chip hebben. Dus blijkbaar gaat het ze met name om HTC (en Android) dwars te zitten, maar gaan ze reus Microsoft bewust uit de weg.

Ik weet dat Microsofts Windows Mobile licentie een waiver voor patent claims bevat. Met andere woorden als je HTC aanvalt op software die enigzins waarschijnlijk door Microsoft is gemaakt, dan heb je gelijk last een paar Boeing 747's vol met Microsoft juristen die zich met de zaak gaan bemoeien.

Android wordt gedistribueerd onder de Apache licence. De indruk die ik heb is dat je als licentienemer zelf maar moet uitzoeken of je patenten schendt en rechten moet afdragen. Met andere woorden: Google heeft het OS in elkaar geknutseld en vervolgens sta je er als OEM alleen voor als dat OS je in de juridische problemen brengt (het business model van Microsoft heeft zo zijn voordelen voor licentienemers).

Klinkt mij in de oren alsof Apple HTC aanvalt op een manier die veel machtigere partners buiten spel zet (want die zijn geen partij in deze rechtszaak), maar wel in staat is om HTC uit de Amerikaanse markt te weren (en dus die machtige partners wel te schaden in hun thuismarkt).
      Oorspronkelijk geplaatst door etonair

Ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen, vooral hoe sterk Apple staat met hun "rechten"

Als je de lijst van patenten kijkt, is het een zwakke case, maar het kan wel leiden tot een tijdelijk import-verbod van HTC toestellen in de VS, wat erg schadelijk kan zijn....

Jaap

[URL="http://modernnomads.info"]modernnomads.info[/URL], de plek voor zakelijke mobiele PocketPC gebruikers en hun beheerders.
      WikiMaster [url=http://www.pdatotaal.info/forum/showwiki.php?title=Handleiding:Meer+doen+met+je+Windows+Mobile+telefoon]Nederlandse Windows Mobile Wiki[/url].

• RobvT
      RobvT's schermafbeelding
      Gevorderd Lid
      1.121 Reacties

03-03-10
      Wederom een rechtzaak tussen twee telecom giganten. Is dit een nieuwe inkomstenbron tijdens de economische crisis?

Hele artikel

• bramsmulders
      bramsmulders's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      746 Reacties

03-03-10
      het schijnt dat het met name over de sense interface van android gaat... Waarik echt geen EEN vergelijking kan maken met iphone os... misschien het raster met apps maar ja... hoe wil je dan je apps weergeven?

Ik vind het nogal raar dit, de sense ui van htc bekijkt gui echt van een andere kant met widgets en andere soort zaken... dit terwijl iphone os gewoon een veredelde applauncher is.

Ook zou er een patent geschonden zijn die over de notificaties gaat... Daar snap ik helemaal niks van... dan kunnen ze elk telefoonbedrijf aanklagen omdat die iemand notificeert als er wat gebeurt op de telefoon...

Zo zie je maar weer dat apple de heteadem van android in de nek voelt, en omdat ze zelf sinds de launch van de iphone niet meer zo heel innoverend zijn geweest gaan ze nu zo de concurrentie proberen af te houden.
      Mijn respect voor apple was al niet groot wat betreft de iphone, maar nu is het echt tot een minimum gezakt... Apple #FAIL #patenttroll

• JvanEkris
      Pocketinfo Guru
      15.228 Reacties

03-03-10
      Ik heb me er gisteren een beetje in verdiept. De 10 patenten die in de district court worden aangegeven lijken me wel van toepassing, in de zin dat het wel aannemelijk is dat er inbreuk wordt gemaakt op het patent. Echter, ik denk dat er voor al die patenten gewoon erg veel prior art is, en dat daarmee het patent tot nihil wordt verklaard. Dat is echter een lang proces waarbij in theorie de desbetreffende HTC producten uit de amerikaanse markt geweerd kunnen worden. Dus dit lijkt mij een smerige truc van Apple om concurrentie dwars te zitten.

Jaap

• etonair
      etonair's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      628 Reacties

03-03-10
      Hier loopt al een draadje over.
      http://www.mobilyz.com/forum/f7/merk...schending.html

Kan een moderator deze samenvoegen?

ETonair

Elke seconde die je in het heden nadenkt over het verleden, gaat af van je toekomst

• moaske
      moaske's schermafbeelding
      Member for Life
      1.985 Reacties

03-03-10
      Ik denk dat dit het ultieme zwakte-bod van Apple is...
      De enige manier die ze nog hebben om 'te winnen' van de concurrentie op dit moment, omdat ze zelf niet hard genoeg innoveren

Of zoals Jaap al zei; om de markt ernstig te frustreren voor langere tijd en daarmee voor HTC (en Google) flinke schade aan te richten.

• ironic6925
      ironic6925's schermafbeelding
      Weet de weg
      2.120 Reacties

03-03-10
      Ik kan me toch ook wel voorstellen dat als Apple van mening is dat hun patenten geschaad worden, ze daar iets aan doen. Ik zie wel een vergelijking met een consument die een illegale versie van bijvoorbeeld TomTom download en gebruikt. Dat is ook niet de bedoeling. In het geval tussen Apple en HTC maakt de gedaagde ook nog eens winst.

Ik ben benieuwd waar dit toe gaat leiden.

• JvanEkris
      Pocketinfo Guru
      15.228 Reacties

03-03-10
      Oorspronkelijk geplaatst door rondekooter

Ik kan me toch ook wel voorstellen dat als Apple van mening is dat hun patenten geschaad worden, ze daar iets aan doen.

Er zijn patenten en er zijn patenten.

Er zijn patenten die veel investering vereisen, waar veel vooronderzoek in zit om een product werkend en/of marktrijp te krijgen. Het gaat dus niet om productontwerp, maar echt om R&D: hoe krijg je het werkend. Daar is het naar mijn meing terecht dat een partij daarvoor bescherming krijgt om zijn buitenproportionele voorinvestering terug te verdienen. Voorbeelden die ik zie zijn bijvoorbeeld medicijnen, audio/video compressie (MP3) en onderdelen van de GSM communicatie. Het kost je letterlijk miljoenen voordat je een goed werkend concept hebt dat werkt, getest is op mensen en ook veilig is. Dan moet je ook daarvoor geld krijgen als mensen dat kopieren. Je hebt bescherming nodig om te voorkomen dat iedereen jouw buitenproportionele voorinvestering misbruikt door het te stelen om er zelf goedkoop beter van te worden.

En dan heb je een tweede categorie: de patenten die als landmijnen gebruikt worden om concurrenten naar de knoppen te helpen. Dit zijn patenten die ideeen patenteren die eigenlijk niet echt een voorinvestering vereisen (uitgezonderd de product-ontwikkeling zelf, maar dat moet elke concurrent zowieso ook betalen). Het is een zwakte in het amerikaanse patentsysteem die ontstaan is omdat software patenteerbaar is. Meestal zijn het zeer banale patenten waarmee men een idee wordt vastlegd dat zo breed mogelijk is, en eigenlijk gewoon een simpele oplossing voor een praktisch probleem is. Vaak zijn er op dat moment al bestaande implementaties van, maar het patentsysteem van de VS zit zo rot in elkaar dat in een rechtszaak als deze HTC maar moet aantonen dat deze er is. Het patentbureau kijkt alleen maar of er vergelijkbare patenten zijn, maar niet echt of er al (ongepatenteerde) prior art is. Gevolg is dat je met een bak patenten een concurrent het leven erg zuur kan maken, terwijl je als Apple eigenlijk geen echte buitenproportionele voorinvestering hebt moeten doen. Misbruik van het patentsysteem is het, gewoon om concurrenten het leven zuur te maken. Dit is geen diefstal van ideeen. Dit is concurrentievervalsing.

Het is gewoon een hoop gezeur over niets, maar het leidt wel af van waar het echt om gaat: wie maakt de beste telefoon voor de (amerikaanse) consument.

Zoals Moaske al terecht opmerkt: ze kunnen het niet eerlijk tegen HTC winnen, dus nu beginnen ze met de dirty tricks. Een zwaktebod van een partij die ik hoger had geacht dan dit niveau.

Jaap

• werfje
      werfje's schermafbeelding
      Is al aardig op weg
      169 Reacties

03-03-10
      Ik denk dat Apple gewoon zit te stangen om zo lang mogelijk HTC van de markt te houden.

De claims lijken mij niet veel voor te stellen, dus een echte goede zaak hebben ze niet lijkt mij.

Net of Coca-cola Pepsi aanklaagt omdat zij ook een schroefdop op hun flessen doen.

• ironic6925
      ironic6925's schermafbeelding
      Weet de weg
      2.120 Reacties

03-03-10
      Inderdaad is dit een patent dat in aanmerking komt om de concurrentie een loer te draaien:
      Patent No. 7,657,849: "Unlocking A Device By Performing Gestures On An Unlock Image"

• JvanEkris
      Pocketinfo Guru
      15.228 Reacties

03-03-10
      Oorspronkelijk geplaatst door rondekooter

Inderdaad is dit een patent dat in aanmerking komt om de concurrentie een loer te draaien:
      Patent No. 7,657,849: "Unlocking A Device By Performing Gestures On An Unlock Image"

Grappig genoeg is dat een versimpelde versie van het patent 5559961 "Graphical password", wat stelt dat je door het aanraken van specifieke (geheim te houden) delen van een foto een device kan unlocken. De apple implementatie is daar naar mijn mening een specifieke versie van (te weten een standaard aanraking....). Dit patent is overigens al jaren geimplementeerd door een partij genaamd SFR (zie SFR Software: Windows Mobile - SFR Password, login solution with picture password) die dit als commercieel product aanbieden.

Het feit dat dit door Lucent gepatenteerd is in 1995 is aangevraagd (en een jaar later is toegekend) toont wel aan hoe zwak het onderzoek is geweest door het US Patent Office.

Jaap

• fransb
      fransb's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      870 Reacties

03-03-10
      Oorspronkelijk geplaatst door JvanEkris

..., dus nu beginnen ze met de dirty tricks. Een zwaktebod van een partij die ik hoger had geacht dan dit niveau.

Ach, Apple is niet de enige partij die al dan niet rechtstreeks tegen Google ageert omdat ze "niet tegen hun verlies kunnen" ....