Logo
Venster sluiten
InSided Media

• Hoe kun je het beste van kaart wisselen als je een ander land binnenrijdt?

• Plaats een reactie
    Share |

Resultaten 1 tot 15 van de 22

• TulipMan
      TulipMan's schermafbeelding
      Is al aardig op weg
      177 Reacties

Thread starters
      01-03-06
      Hoi,

Onlangs was in op weg naar Keulen, met in de auto mijn nieuwe MDA Pro met daarom TomTom Navigator 5.

Ik heb de standaard kaarten (Benelux0, maar ook even een europese set kaarten gekocht.

Ik had natuurlijk gehoopt dat de kaarten een beetje overlap hebben, maar ik was nog niet de duitse grens over, en ik reeds (op de NL TomTom kaart althans) in een volkomen LEEG land.

Ik had nog gehoopt op een automatische overschakeling van kaarten, omdat ik alle (benodigde) kaarten in mijn 4gb SD plankje heb staan. Maar zover schijnt de TomTom techniek nog niet te zijn.
      Geft niet, ik wil best handmatig overschakelen, maar het is wel een kriem zeg.

Wat ook vervelend is. Ik wil vanuit Keulen weer naar NL over Venlo.
      Maar Venlo komt niet in het duitse kaartregister voor.
      Tsja, WAAR moet je dan naartoe navigeren. Moet ik eerst een aantal kleine plaatsjes zoeken nabij Venlo, en dan maar hopen dat ik in de buurt van de gewenste grensovergang kom.

Het ging dus niet erg goed.

Is er iemand die daar ervaring mee heeft, om van kaart naar kaart over te stappen, en tijdens de duitse kaart al naar een NL plaats te kunnen navigeren??

Vast dank.

Robbert

T Mobile MDA PRO (4gb Trancend 150x SD), TomTom Wireless GPS (SIRF STAR III), Ericsson HBH-662 BT Headset

• Ghozd
      Ghozd's schermafbeelding
      Member for Life
      2.814 Reacties

01-03-06
      De beste mogelijkheid is de TomTom PLUS kaarten te kopen. waarchijnlijk ben je hier te laat voor.
      Deze hebben de detailwegen van het bepaalde land en de hoofdwegen van europa.

Dus erg makkelijk..

Ik heb me aangewend om het via opties, kaart wisselen te regelen.
      Maar hoe heb je een bestemming ingevoerd??
      Je kan met de nederlandse kaart niet naar duitsland (bijvoorbeeld centrum keulen) navigeren..

Gr ghozd

[URL="http://www.mobilityminded.com"]Sr. News & Review Editor @ MobilityMinded[/URL]

• tankliner
      tankliner's schermafbeelding
      Guru
      3.365 Reacties

01-03-06
      Oorspronkelijk geplaatst door TulipMan

Hoi,

Onlangs was in op weg naar Keulen, met in de auto mijn nieuwe MDA Pro met daarom TomTom Navigator 5.

Ik heb de standaard kaarten (Benelux0, maar ook even een europese set kaarten gekocht.

Ik had natuurlijk gehoopt dat de kaarten een beetje overlap hebben, maar ik was nog niet de duitse grens over, en ik reeds (op de NL TomTom kaart althans) in een volkomen LEEG land.

Ik had nog gehoopt op een automatische overschakeling van kaarten, omdat ik alle (benodigde) kaarten in mijn 4gb SD plankje heb staan. Maar zover schijnt de TomTom techniek nog niet te zijn.
      Geft niet, ik wil best handmatig overschakelen, maar het is wel een kriem zeg.
      Wat ook vervelend is. Ik wil vanuit Keulen weer naar NL over Venlo.
      Maar Venlo komt niet in het duitse kaartregister voor.
      Tsja, WAAR moet je dan naartoe navigeren. Moet ik eerst een aantal kleine plaatsjes zoeken nabij Venlo, en dan maar hopen dat ik in de buurt van de gewenste grensovergang kom.
      Het ging dus niet erg goed.
      Is er iemand die daar ervaring mee heeft, om van kaart naar kaart over te stappen, en tijdens de duitse kaart al naar een NL plaats te kunnen navigeren??
      Vast dank.
      Robbert

Eigenlijk is dit een overbodige vraag.Toch een antwoordt.
      Als jij de pluskaarten had ge-installeerd,was je probleem er niet geweest.Dan heb je weliswaar ge detailkaart van de Benelux maar de hoofdwegen staan er wel op.Is je memeory kaart toereikend,zet daar dan de ++++++++ Plus kaarten op.Dan kan je vanuit NL duitsland selecteren,je bestemming ingeven,en dan van uit je vertrek positie gewoon navigeren.TomTom wisselt zelf niet.Of koop een dure TT GoDan ben je van dat probleem verlost,of koop Navigon en installeer de Europamap op een 2Gb kaart.Heb je dat probleem ook niet.Hier staat veel over geschreven op dit forum.

Edit.Had het SD-kaartje van europa gekocht€249 euro,dan had je het probleem niet.

[i][/i]

• TulipMan
      Is al aardig op weg
      177 Reacties

Thread starters
      01-03-06
      Oorspronkelijk geplaatst door Ghozd

De beste mogelijkheid is de TomTom PLUS kaarten te kopen. waarchijnlijk ben je hier te laat voor.
      Deze hebben de detailwegen van het bepaalde land en de hoofdwegen van europa.

Dus erg makkelijk..

Ik heb me aangewend om het via opties, kaart wisselen te regelen.
      Maar hoe heb je een bestemming ingevoerd??
      Je kan met de nederlandse kaart niet naar duitsland (bijvoorbeeld centrum keulen) navigeren..

Gr ghozd

Klopt, maar ik had Venlo ingevoerd op de NL kaart toen ik naar D reed.
      Maar terug weet ik zo ein zwei drei nicht hoe die grenzuebergang heisst.

zou mooi zijn geweest als de kaarten een beetje overlap hadden, dit om het grensovergang gebeuren te vergemakkelijken.

maar nee, geen millimeter overlap. Da's wel jammer.

T Mobile MDA PRO (4gb Trancend 150x SD), TomTom Wireless GPS (SIRF STAR III), Ericsson HBH-662 BT Headset

• tankliner
      Guru
      3.365 Reacties

01-03-06

Klopt, maar ik had Venlo ingevoerd op de NL kaart toen ik naar D reed.
      Maar terug weet ik zo ein zwei drei nicht hoe die grenzuebergang heisst.

zou mooi zijn geweest als de kaarten een beetje overlap hadden, dit om het grensovergang gebeuren te vergemakkelijken.

maar nee, geen millimeter overlap. Da's wel jammer.

Zonder plus kaart naar venlo,selecteer je geen plaats,maar een "nuttige plaats" .Daar kun je selecteren wat je wilt hebben.Daar staan ook "grensovergangen" bij.Krijg je de grensovergangen te zien die bij je in de buurt liggen.Dan kun je die selecteren waar je naartoe wilt.

[i][/i]

• Ghozd
      Ghozd's schermafbeelding
      Member for Life
      2.814 Reacties

01-03-06
      Oorspronkelijk geplaatst door tankliner

Zonder plus kaart naar venlo,selecteer je geen plaats,maar een "nuttige plaats" .Daar kun je selecteren wat je wilt hebben.Daar staan ook "grensovergangen" bij.

Werkt niet makkelijk zoals beschreven in de post daarvoor als je niet weer hoe de grensovergang die je moet hebben heet...

[URL="http://www.mobilityminded.com"]Sr. News & Review Editor @ MobilityMinded[/URL]

• tankliner
      Guru
      3.365 Reacties

01-03-06
      Oorspronkelijk geplaatst door Ghozd

Werkt niet makkelijk zoals beschreven in de post daarvoor als je niet weer hoe de grensovergang die je moet hebben heet...

Een grens overgang in duitsland is vaak vernoemd naar de plaats die er vlakbij ligt.En dan vanuit duitse begrippen.In dit geval kan het "Herongen" zijn.Vanuit NL is het denk ik VenloE3,want de Keulse barriere is de A61.En als jij in Duisburg staat is Elten nou niet bepaald het dichtste bij.

[i][/i]

• Ghozd
      Ghozd's schermafbeelding
      Member for Life
      2.814 Reacties

01-03-06
      Oorspronkelijk geplaatst door tankliner

Een grens overgang in duitsland is vaak vernoemd naar de plaats die er vlakbij ligt.En dan vanuit duitse begrippen.In dit geval kan het "Herongen" zijn.Vanuit NL is het denk ik VenloE3,want de Keulse barriere is de A61.En als jij in Duisburg staat is Elten nou niet bepaald het dichtste bij.

daarom zeg ik dus dat het niet handig is..
      Goed zo

• TuurG
      TuurG's schermafbeelding
      Is al aardig op weg
      195 Reacties

05-03-06

Waarom moeilijk doen met POI's van grensovergangen, als het makkelijk kan. TulipMan heeft de Europese kaarten, dus van elke regio een gewone kaart en een Plus versie(=regio plus hoofdwegen Europa).
      Ga je naar Duitsland, installeer dan de DACHCZPL Plus kaart. Je rijdt dan vanuit bekend gebied over de hoofdwegen naar Duitsland, vanaf de grens op detail tot aan je eindbestemming, zonder kaartwissel. De route terug zal in het detailgebied beginnen (handig, want onbekend), en vanaf de grens rij je weer over de hoofdwegen naar huis. Ik ga er van uit dat je je eigen huis nog wel kan vinden Anders de Benelux kaart ook meenemen

• TulipMan
      Is al aardig op weg
      177 Reacties

Thread starters
      05-03-06
      Oorspronkelijk geplaatst door TuurG

Waarom moeilijk doen met POI's van grensovergangen, als het makkelijk kan. TulipMan heeft de Europese kaarten, dus van elke regio een gewone kaart en een Plus versie(=regio plus hoofdwegen Europa).
      Ga je naar Duitsland, installeer dan de DACHCZPL Plus kaart. Je rijdt dan vanuit bekend gebied over de hoofdwegen naar Duitsland, vanaf de grens op detail tot aan je eindbestemming, zonder kaartwissel. De route terug zal in het detailgebied beginnen (handig, want onbekend), en vanaf de grens rij je weer over de hoofdwegen naar huis. Ik ga er van uit dat je je eigen huis nog wel kan vinden Anders de Benelux kaart ook meenemen

Ploink!!
      Da's nou GOED nieuws op de zondagochtend .
      Ik ga even kijken of ik die kaart op de CD zie staan.

dank!!!
      Robbert

• gnr
      gnr's schermafbeelding
      Weet de weg
      1.542 Reacties

05-03-06
      ploink ??

Als iemand je helpt schop je hem in je negeerfilter ??
      Je zult vast iets anders bedoelen denk ik..

• TulipMan
      Is al aardig op weg
      177 Reacties

Thread starters
      05-03-06
      Oorspronkelijk geplaatst door gnr

ploink ??

Als iemand je helpt schop je hem in je negeerfilter ??
      Je zult vast iets anders bedoelen denk ik..

Negeerfilter???

"Ploink" bedoelde ik eigenlijk als aanduiding voor "hee, goed idee!!"

That's all....

Greetz

• bwichers
      Is al aardig op weg
      138 Reacties

05-03-06
      Waarom moet je nu voor een goed antwoord iets op je weegschaaltje krijgen. Vissen naar een compliment is toch gewoon flauwekul! Een gewoon bedankje is toch voldoende?
      Trouwens tankliner heeft al veel eerder het juiste antwoord (instaleer plus kaarten) gegeven.
      Gr. Bart

HX 2790, Holux GPSlim236, TT6

• Gregorean
      Schrijft lekker mee
      400 Reacties

06-03-06
      Wat een zeurkous ben jij zeg, laat die man zijn vreugde uiten, dat is weer eens wat anders dan dat afgezaagde yep of yes

Met vriendelijke groeten, Sjaak.

• TulipMan
      Is al aardig op weg
      177 Reacties

Thread starters
      06-03-06
      Mannen, zullen we het hierbij laten?? Probleem opgelost, volgende onderwerp.

Ain't life beautiful??