hoe zorg je voor een volledige flash? Ik had ooit iets gelezen over task29, maar ik snap niet goed hoe het werkt. -Kan er door een of andere verkeerde applicatie een fout in een driver (waarschijnlijk die van 3G of GPS) geslopen zijn? Excuses voor de lange tekst ( :p ) , als iemand dit probleem ook heeft, of als iemand dit probleem herkent en daar de oplossing voor weet , of een antwoord heeft voor 1 of meer bovenstaande punten, aarzel dan niet om een antwoord te plaatsen :D Groeten Artuur Krekels" />
Logo
Venster sluiten
InSided Media

• touch HD batterij/internet probleem

• Plaats een reactie
    Share |

Resultaten 1 tot 7 van de 7

• tuurke12
      tuurke12's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      305 Reacties

Thread starters
      02-08-11
      Hallo,

Na iets meer dan 3 jaar ben ik nog steeds de gelukkige eigenaar van de HTC touch HD.
      Ik ben altijd al een persoon geweest die graag aan zijn telefoon prutst .

Zo heb ik anderhalf jaar geleden eens geprobeerd een Energyrom te flashen. Echter zijn de problemen met mijn batterij op dat moment ook begonnen. De batterij hield het op een gegeven moment slechts een halve dag uit als ik mijn telefoon op standby liet staan!
      Daarna besloot ik dus maar om de stock rom er terug op te zetten.(Ook de stock SPL!)

Het batterij probleem is nu van een andere aard, maar daarom niet minder vervelend. Iedere keer dat ik een applicatie start dat met internet of gps te maken heeft (e.g. google maps, spb radio,...) valt hij na een minuut onmiddelijk uit (zonder een melding dat de batterij leeg is). Als ik hem dan weer inschakel, lukt het zelfs niet om windows mobile te laden, en geeft hij voor zo'n 10 seconden de melding "battery too low to boot, device will shut down).

Het raarste is dan het volgende: Schakel ik hem na 20 min terug in, dan is het batterijlevel terug alsof er niets gebeurd is
      Start ik dan terug een "verkeerde" applicatie valt hij terug uit en moet ik weer ong 20 wachten.
      Start ik echter geen "verkeerde" applicatie, en luister bv. gewoon naar muziek, Is er geen enkel probleem en kan ik zo nog uren van muziek genieten.

Wat ook raar is, is dat als ik EDGE/3G inschakel (alleen de verbinding, dus de verbinding niet gaan gebruiken), is er ook geen probleem.

Ik ben echt ten einde raad.
      -Kan het aan een verkeerde rillphone.dll liggen? (kan iemand mij trouwens zeggen wat de originele rillphone.dll-versie is?)
      -Kan het aan de radio-rom liggen? (heb nu 1.17 dacht ik, wat is de originele versie? en maakt het veel uit?)
      -Kan het zijn dat de batterij verkeerd gecalibreerd is? ( denk niet dat het aan ouderdom ligt, doordat het probleem begon met Energyrom).
      -Kan het liggen aan het feit dat er een fout gebeurd is met het flashen van de stock-rom? => hoe zorg je voor een volledige flash? Ik had ooit iets gelezen over task29, maar ik snap niet goed hoe het werkt.
      -Kan er door een of andere verkeerde applicatie een fout in een driver (waarschijnlijk die van 3G of GPS) geslopen zijn?

Excuses voor de lange tekst ( ) , als iemand dit probleem ook heeft, of als iemand dit probleem herkent en daar de oplossing voor weet , of een antwoord heeft voor 1 of meer bovenstaande punten, aarzel dan niet om een antwoord te plaatsen

Groeten

Artuur Krekels

• tuurke12
      Schrijft lekker mee
      305 Reacties

Thread starters
      04-08-11
      71 keer bekeken en niemand die een antwoord kan geven op zelfs maar 1 van mijn vragen?

• huplahoi
      huplahoi's schermafbeelding
      Weet de weg
      1.275 Reacties

05-08-11
      Ook ik heb dit bekeken, maar met de beste wil van de wereld, ik kan je niet helpen... Heb namelijk weinig ervaringen met flashen van roms.

Misschien de rom nog even herinstalleren? Of even kijken bij de site van tweakers.net ...

• Paddy31
      Paddy31's schermafbeelding
      Community Contactgroep
      1.442 Reacties

05-08-11
      Oorspronkelijk geplaatst door tuurke12

71 keer bekeken en niemand die een antwoord kan geven op zelfs maar 1 van mijn vragen?

Net als Huplahoi heb ik geen idee wat het probleem kan zijn. Maar ik heb gelezen dat bij Android toestellen die geflashed worden, waarbij de accu niet 100% opgeladen het OS onjuiste waarden gebruikt om te meten hoeveel energie er nog in de accu zit. Ik heb geen idee hoe dat op Windows Mobile werkt, maar wellicht speelt hier hetzelfde probleem?

Wellicht kun je het probleem oplossen door je telefoon 24 uur lang op te laden en dan opnieuw te flashen?

Before you abuse, criticize and accuse. Just walk a mile in my shoes (c) Joe South

• renate1970
      renate1970's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      822 Reacties

05-08-11
      Misschien een voor de hand liggend antwoord, maar ik heb nog nooit een telefoon gehad die het drie jaar uithield en dan met name de accu. Kan het niet gewoon zo zijn dat je accu toch wel op is nu?

Nokia x7 en de htc touch pro 2 als reserve
      (don't take your organs to heaven, heaven know we need them here)

• Paddy31
      Paddy31's schermafbeelding
      Community Contactgroep
      1.442 Reacties

06-08-11
      Oorspronkelijk geplaatst door renate1970

Misschien een voor de hand liggend antwoord, maar ik heb nog nooit een telefoon gehad die het drie jaar uithield en dan met name de accu. Kan het niet gewoon zo zijn dat je accu toch wel op is nu?

Mijn Touch HD gebruik ik nu voor mijn werk. Dit toestel is dacht ik ooit gebruikt voor een review op Mobilyz. Accuduur (zonder data) is nu 3 tot 4 dagen met dagelijks gebruik. Het is dus mogelijk. Maar je hebt zeker een punt. Het is mogelijk dat de batterij aan vervanging toe is.

Before you abuse, criticize and accuse. Just walk a mile in my shoes (c) Joe South

• tuurke12
      Schrijft lekker mee
      305 Reacties

Thread starters
      06-08-11
      Bedankt voor de reacties

Het klinkt inderdaag logisch dat de batterij zijn beste tijd gehad heeft (valt uit bij apps die veel vermogen van de batterij nodig hebben).
      Ik heb ondertussn een nieuwe batterij besteld bij pdashop.
      Als het probleem daarmee opgelost is laat ik het hier zeker weten.
      Ik ben ook van plan om zowiezo een hard reset te doen zodat ik zeker weet dat alle problemen weg zullen zijn.
      In dat geval, wat zou het beste zijn? wachten met de hard reset tot ik de nieuwe batterij heb, of nu resetten en achteraf de nieuwe batterij 24u laten opladen?

Artuur