Hallo,
Na iets meer dan 3 jaar ben ik nog steeds de gelukkige eigenaar van de HTC touch HD.
Ik ben altijd al een persoon geweest die graag aan zijn telefoon prutst

.
Zo heb ik anderhalf jaar geleden eens geprobeerd een Energyrom te flashen. Echter zijn de problemen met mijn batterij op dat moment ook begonnen. De batterij hield het op een gegeven moment slechts een halve dag uit als ik mijn telefoon op standby liet staan!

Daarna besloot ik dus maar om de stock rom er terug op te zetten.(Ook de stock SPL!)
Het batterij probleem is nu van een andere aard, maar daarom niet minder vervelend. Iedere keer dat ik een applicatie start dat met internet of gps te maken heeft (e.g. google maps, spb radio,...) valt hij na een minuut onmiddelijk uit (zonder een melding dat de batterij leeg is). Als ik hem dan weer inschakel, lukt het zelfs niet om windows mobile te laden, en geeft hij voor zo'n 10 seconden de melding "battery too low to boot, device will shut down).
Het raarste is dan het volgende: Schakel ik hem na 20 min terug in, dan is het batterijlevel terug alsof er niets gebeurd is

Start ik dan terug een "verkeerde" applicatie valt hij terug uit en moet ik weer ong 20 wachten.
Start ik echter geen "verkeerde" applicatie, en luister bv. gewoon naar muziek, Is er geen enkel probleem en kan ik zo nog uren van muziek genieten.
Wat ook raar is, is dat als ik EDGE/3G inschakel (alleen de verbinding, dus de verbinding niet gaan gebruiken), is er ook geen probleem.
Ik ben echt ten einde raad.
-Kan het aan een verkeerde rillphone.dll liggen? (kan iemand mij trouwens zeggen wat de originele rillphone.dll-versie is?)
-Kan het aan de radio-rom liggen? (heb nu 1.17 dacht ik, wat is de originele versie? en maakt het veel uit?)
-Kan het zijn dat de batterij verkeerd gecalibreerd is? ( denk niet dat het aan ouderdom ligt, doordat het probleem begon met Energyrom).
-Kan het liggen aan het feit dat er een fout gebeurd is met het flashen van de stock-rom? => hoe zorg je voor een volledige flash? Ik had ooit iets gelezen over task29, maar ik snap niet goed hoe het werkt.
-Kan er door een of andere verkeerde applicatie een fout in een driver (waarschijnlijk die van 3G of GPS) geslopen zijn?
Excuses voor de lange tekst (

) , als iemand dit probleem ook heeft, of als iemand dit probleem herkent en daar de oplossing voor weet , of een antwoord heeft voor 1 of meer bovenstaande punten, aarzel dan niet om een antwoord te plaatsen
Groeten
Artuur Krekels