Logo
Venster sluiten
InSided Media

• Van Windows Mobile naar Windows Phone 7

• Plaats een reactie
    Share |

Resultaten 1 tot 15 van de 75

1 2 3 4 5

• moaske
      moaske's schermafbeelding
      Member for Life
      1.979 Reacties

Thread starters
      27-09-10
      Met de uiteindelijke gang naar de markt van de nieuwe Windows Phone's zo vlak voor de deur, is het tijd om het OS van 'vroeger' en de nieuweling eens naast elkaar te zetten. Waar komen we vandaan met Windows Mobile, en wat zijn nu alle verschillen in Windows Phone 7?

Hele artikel

• Roel
      Roel's schermafbeelding
      Redactielid
      7.943 Reacties

27-09-10
      Ah mooi! Een stukje leuke historie.......lijkt niet eens zo heel lang geleden. Kan me de zoektochten naar freeware apps, wallpapers, Today screen appjes SPB Weather 1.0 gelanceerd | Mobilyz.comen menu apps nog goed herinneren....net zoals de leuke tweaks zoals maak je Pocket PC sneller (Glyphcache enzo.... Maak je Pocket PC sneller. | Mobilyz.com

• DeniseM
      DeniseM's schermafbeelding
      Community Manager
      1.103 Reacties

27-09-10
      Mooi artikel!! Erg leuk om te lezen voor de die-hard fans denk ik, en een stukje historie is altijd handig voor degenen die nog niet lang mee gaan in de mobiele wereld. Nog eventjes en dan kunnen we de nieuwe WP7 toestellen eindelijk in het echt bekijken. :-)

• RonH
      RonH's schermafbeelding
      Member for Life
      9.934 Reacties

27-09-10
      Leuk die opsomming door de geschiedenis.
      Er is in die 10 jaar ook veel veranderd.
      (En ik weet nu ook wat de "Hub's" zijn )

Alleen verbaasde ik me over 1 ding:

Minimaal 256MB RAM en minimaal 8GB flash storage

Waarom is dat bij de aangekondigde toestellen van HTC ook gelijk het maximum?

• Jahlion
      Jahlion's schermafbeelding
      Is al aardig op weg
      72 Reacties

27-09-10
      Ik gebruik sinds de lancering van de het XDA toestel Windows Mobile. In de loop der jaren is het besturingssysteem funktioneler en grafisch veel mooier geworden, vooral na de komst van HTC Sense. Ik heb dan ook nooit de behoefte gehad aan een ander besturingssysteem , het voldeed altijd aan mijn eisen en wensen.

Nu wacht ik al een tijdje op de release van Windows Phone 7 en heb met enige regelmaat de persberichten doorgenomen. Ik moet bekennen dat ik zwaar teleurgesteld ben in de tekortkomingen van dit besturingssysteem. De lijst die hierboven staat is nog schokkender dan ik had verwacht. Allerlei belangrijke functies die Microsoft de afgelopen jaren aan haar mobiele besturingssysteem heeft toegevoegd zijn weer geschrapt, we gaan simpelweg weer terug in de tijd.

Op mijn HTC HD2 heb ik de afgelopen weken met Android mogen spelen en ik ben ervan overtuigd dat dit een beter alternatief voor mij is, zowel voor zakelijk als privegebruik. Ik gun Windows Phone een goede toekomst, maar zie het somber in.

• huplahoi
      huplahoi's schermafbeelding
      Weet de weg
      1.275 Reacties

27-09-10
      Heeeeeeeeeeel mooi stukje nostalgie!!
      Straks kies ik hierdoor toch nog voor WM7.... (misschien)

• moaske
      Member for Life
      1.979 Reacties

Thread starters
      27-09-10
      Oorspronkelijk geplaatst door Jahlion

....Ik moet bekennen dat ik zwaar teleurgesteld ben in de tekortkomingen van dit besturingssysteem. De lijst die hierboven staat is nog schokkender dan ik had verwacht. Allerlei belangrijke functies die Microsoft de afgelopen jaren aan haar mobiele besturingssysteem heeft toegevoegd zijn weer geschrapt, we gaan simpelweg weer terug in de tijd.......Ik gun Windows Phone een goede toekomst, maar zie het somber in.....

Amai...da's best somber gestemd ja....

En als hardcore Windows Mobile tweaker was ik bij het eerste nieuws over WP7 ook wel redelijk teleurgesteld, door wat er allemaal uit gehaald was.
      Maar na het spul in het echt aan het werk te hebben gezien, en de vele zeer indrukwekkende apps te hebben zien langskomen (zowel native als wat er nu al ontwikkeld is), moet ik zeggen dat ik echt erg uitzie naar dit platform. En onder de indruk ben van wat er allemaal wel in zit.
      Ik denk eerlijk gezegd dat het een verademing gaat worden aan snelheid en overzicht. Lekker 'zen' en rete-stabiel.

En laten we eerlijk zijn; onder Android is copy/paste ook een crime (voorzover al existant) en multitasking niet echt bruikbaar zoals het dat was onder WIndows Mobile.

Errare humanum est...

• bussc067
      Net begonnen
      10 Reacties

27-09-10
      Ik ben het zeer met Jahlion eens, ik zou niet eens weten wanneer xda begonnen is, maar ik heb bijna alle bovenstaande versies meegemaakt, sinds eind 2002 in ieder geval.

dingen die verdwijnen:

- De mogelijkheid om met Outlook te synchroniseren (ouch!)

Dan is het voor mij nu wel meteen duidelijk, dit was bij mij het allerbelangrijkste argument om steeds weer voor windows telefoons te kiezen, en het feit dat windows zo gemakkelijk te customizen was, ook qua layout.

Zou Microsoft het belang van deze twee sellingpoints over het hoofd zien, ben ik de enige die deze dingen zo belangrijk en/of prettig vond, of willen ze een compleet nieuwe groep mensen naar zich toe proberen te trekken en er maar blindelings vanuit gaan dat de oude windows-diehards ook wel weer meekomen?

Nu maar bidden dat er voor android nog een fatsoenlijk sync-programma gemaakt wordt, dat zonder enig haperen alles synchroniseert van outlook. (htc sync is misschien al op de goede weg) En een overzichtelijke agenda zoals in alle vorige windows versies zou ik dan ook nog wel graag zien verschijnen. Ik denk dat Jahlion nu op het zelfde toestel zit te wachten als ik. (ook ik heb nu een hd2 met android)

• moaske
      Member for Life
      1.979 Reacties

Thread starters
      27-09-10
      Het punt hier van microsoft (maar ook de concurrentie) is dat nu juist een hele move gemaakt wordt richting de cloud. Lokaal synchroniseren met Outlook is gewoon niet meer van deze tijd. Een goede exchange ondersteuning en ondersteuning voor een hele reeks aan cloudservices is er wel degelijk...

Maar ik snap de sentimenten wel; ik ben zelf ook een outlook-junkie, en kan daar verrekt moeilijk afscheid van nemen. Maar ik zie toch ook wel het gemak van de cloud, en de logica ervan. Cloud-computing is crossplatform en geeft je op iedere machine waar dan ook al je kostbare data. Ik zoek ook nog naar goede manieren van een migratie, maar ik ga toch uiteindelijk wel over naar de 'cloud'.
      Ook dat is evolutie

• RonH
      RonH's schermafbeelding
      Member for Life
      9.934 Reacties

27-09-10
      Oorspronkelijk geplaatst door bussc067

dingen die verdwijnen:

- De mogelijkheid om met Outlook te synchroniseren (ouch!)

Oh, dat wist ik ook niet.
      Wordt het voortaan alleen Over-the-Air, of kunnen we straks helemaal niet meer syncen?
      Weet iemand dat?

HTC 7Pro

• McCune
      McCune's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      514 Reacties

27-09-10
      Ben zelf erg nieuwsgierig naar WP7. De vergelijking gaat niet helemaal op als je kijkt naar Windows Mobile. Veel mensen hebben te kennen gegeven dat Windows Mobile echt moet vernieuwen\veranderen. Dat is voor zover ik kan zien zeker gelukt. Problemen en foutjes zullen er ongetwijfeld zijn zodra de eerste toestellen op de markt verschijnen. Maar welke fabrikant heeft hier geen last van? De vraag is wel hoe snel Microsoft straks fixes en updates uit gaat rollen.

Outlook syncen zal straks met WP7 in eerste instantie alleen via Exchange kunnen.

Dat lokaal synchroniseren niet meer van deze tijd is, is iets waar ik het totaal niet mee eens ben. De fabrikanten dwingen de consument steeds meer. Toch wil ik graag mijn gegevens zoveel mogelijk op mijn PC beheren en niet afhankelijk zijn van een online service.

Wat misschien nog wel eens een leuk artikel voor Mobilyz zou kunnen zijn is een onderzoek naar de veiligheid van deze zogenaamde Cloud Services. Waar komt mijn data terecht, wordt dit versleuteld verzonden? Waar bevinden zich de zwakke punten? Hoe veilig is je data voor hackers? Zo maar een aantal vragen die me even te binnen schieten, maar dat is een compleet ander onderwerp.

• moaske
      Member for Life
      1.979 Reacties

Thread starters
      27-09-10
      Syncen is niet echt meer het woord...
      Je beschikt simpelweg real-time over alle dat in welke cloud dan ook. Dus als je het syncen wil noemen; het synct met GMail, G-Contacts, Windows Live, Facebook, Twitter en al dat soort dingen...

Outlook is dood, leve outlook!

• Sjo
      Sjo's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      372 Reacties

27-09-10
      Mooie, duidelijke uitleg sinds het begin van Windows Mobile. Nu dus Windows Phone 7. Tsja, als ik naar de lijst van tekortkomingen kijk, wil ik meteen overstappen naar Android. Zie ik video's, dan ben ik wel weer bijzonder gecharmeerd van dit nieuw besturingssysteem. Ik denk dat het gewoon tijd nodig heeft, voordat de tekortkomingen worden/zijn opgelost. Hopenlijk is na ½ jaar alles OK en zijn we de minpunten vergeten. Voorlopig ben ik nog altijd blij met m'n HTC HD2.

• moaske
      Member for Life
      1.979 Reacties

Thread starters
      27-09-10
      Wel grappig eigenlijk, de meeste reacties...
      Die zijn haast autitstisch te noemen (excuser le mot); aangezien ze nogal hard afspiegelen dat we met ons allen niet tegen veranderingen kunnen.
      Of die zogenaamde tekortkomingen (die Android net zo goed heeft overigens) ook echt tekortkomingen zijn, of eerder 'changes for the better' zal de tijd uitwijzen.
      Ik ga WP7 gewoon keihard een dikke kans geven. (ik ben al lang blij dat er Office in zit, en MS dat nog steeds als speerpunt beschouwt)

• JvanEkris
      JvanEkris's schermafbeelding
      Pocketinfo Guru
      15.193 Reacties

27-09-10
      Erg mooi overzicht, erg goed werk.

Ik mis eigenlijk nog een element in deze opsomming: CE2.11. Dit was de motor onder de Philips Nino, Casio Cassiopeia en de eerste Compaqs Aero. De overstap naar PocketPC2000 was ook de eerste radicale break met dit voorgaand OS. Heeft me toen veel geld gekost omdat mijn redelijk elementaire navigatie-oplossing (handmap) radicaal overstapte op het nieuwe OS, zonder refunds of support voor al aangeschafte spullen op het oude OS.

Toen had je ook al 4" schermen

Jaap

[URL="http://modernnomads.info"]modernnomads.info[/URL], de plek voor zakelijke mobiele PocketPC gebruikers en hun beheerders.
      WikiMaster [url=http://www.pdatotaal.info/forum/showwiki.php?title=Handleiding:Meer+doen+met+je+Windows+Mobile+telefoon]Nederlandse Windows Mobile Wiki[/url].

1 2 3 4 5