Oorspronkelijk geplaatst door fransb
Dit is de kern van het introductieprobleem van WP7. In principe wordt hiermee (hoe mooi en flitsend WP7 ook mag zijn) weer een halfbakken OS in de markt gezet. Vanwege dat tijdsgebrek is het zelfs maar de vraag of de core functies wel 100% werken.
Je hebt een halfbakken OS en een OS waar bepaalde functionaliteit niet regionaal aanwezig is. Ik heb geen flauw idee wat en hoe geintrodroduceerd wordt, maar om nu te beginnen met "halfbakken OS" vindt ik wat overdreven. Ik heb niet de indruk dat het OS instort als je buiten de VS komt. De core functies (voor mij is dat bellen, e-mailen, internetten en muziek luisteren) zullen volgens mij echt wel werken buiten de VS, zo dom zullen ze echt niet zijn.
Wel vraag ik me serieus af hoe je als Microsoft een nederlandse van een amerikaanse WP7 device kunt onderscheiden. Volgens mij kun je als Microsoft dat niet, tenzij er ergens een creditcard of iets vergelijkbaars aan je LiveID gekoppeld zit (want die vertelt waar hij vandaan komt). Dus zolang je je voor kunt doen als amerikaans LiveID kun je volgens mij alles wat amerikanen ook kunnen. De mensen die ervaring hebben met
Zune devices buiten de VS (of de vroege versie van iTunes) hebben ook manieren ontdekt om als Europeaan dit werkend te krijgen. Gezien de grote overeenkomsten tussen WP7 en Zune, lijkt me dat deze truc ook gaat werken voor WP7. Dit alles onder het motto: als de amerikanen niet naar ons komen, komen we wel naar hen toe. Is wat omslachtig en ik kan me gruwelijk vergissen, maar wellicht wel interessant om uit te zoeken. Ik denk niet dat men daar strenger wordt als het om identificatie gaat.
Uitzondering hierop is volgens mij alleen de localized zaken van Bing. De Bing WM6.5 applicatie schittert in Nederland door leegheid als het om echte content gaat. De "bug" dat als je naar Pizza zoekt je in Duitsland uitkomt is wel opgelost, want nu krijg je gewoon geen resultaten meer. Dus ik heb wel een hard hoofd in dat soort functionaliteit omdat het gewoon erg veel werk is om dat soort info te vergaren. Maar voor de rest is volgens mij veel aanwezig.
Jaap
[URL="http://modernnomads.info"]modernnomads.info[/URL], de plek voor zakelijke mobiele PocketPC gebruikers en hun beheerders.
WikiMaster [url=http://www.pdatotaal.info/forum/showwiki.php?title=Handleiding:Meer+doen+met+je+Windows+Mobile+telefoon]Nederlandse Windows Mobile Wiki[/url].