Logo
Venster sluiten
InSided Media

• WP7 beperkingen in Nederland

• Plaats een reactie
    Share |

Resultaten 1 tot 15 van de 141

1 2 3 4 5 6 7

• fransb
      fransb's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      870 Reacties

Thread starters
      14-09-10
      Al diverse malen is er bericht over Windows Phone 7. Demo filmpjes die we gezien hebben zagen er gelikt uit. Maar die kwamen allemaal uit de VS. Hoe zit dat nu in Nederland?

Hele artikel

• c_setag
      c_setag's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      322 Reacties

14-09-10
      Ben al een Windows Mobile (PocketPC...) gebruiker van het eerste uur, maar gezien alle beperkingen van WP7 en de te verwachten bugs ben ik nu overgestapt naar een iPhone 4. Als over een jaar mijn contract afloopt kijk ik wel verder, wellicht dat dan WP7 (weer) een goed alternatief is.

• MellieMusic
      MellieMusic's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      430 Reacties

14-09-10
      Ik wil beslist niet negatief zijn, maar het maakt WP7 zo wel minder aantrekkelijk.
      Zeker met een iPhone 4 in gedachten. Dat werkt erg goed. Er zijn heus wel wensen over voor de iPhone, maar over het algemeen is het echt prachtig.
      WP7 zou er dus wel heel veel meer tegenover moeten stellen.

• nissensp
      nissensp's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      867 Reacties

14-09-10
      Sorry voor mijn korte commentaar: Android Rules !

Patrick

• c_setag
      c_setag's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      322 Reacties

14-09-10
      Oorspronkelijk geplaatst door nissensp

Sorry voor mijn korte commentaar: Android Rules !

Patrick

Dus?!? Wat voegt dit toe aan deze discussie?!? Voor mij werkt Android bv helemaal niet daar het niet kan syncen met mijn bedrijfsmailserver.

Huidige device: iPhone 4 Device historie: iPaq 3630, Fujitsu-Siemens Loox 600, iPaq 4150, Qtek S100, Qtek S200, Ubiquio 501, Samsung i780, Palm Treo Pro

• ktsang
      ktsang's schermafbeelding
      Redacteur
      4.962 Reacties

14-09-10
      Dit is het nadeel van een inhaalrace lopen ipv zelf op tijd geïnnoveerd te hebben om nieuwe spelers op de markt (iPhone, Android) vóór te blijven toen je nog steviger in de markt stond...

... je hebt tijdgebrek, je wil je core functies NU afleveren want anders wordt het nog later, en dan zul je dit soort compromissen moeten maken.

Zei het al eerder, in de periode dat Microsoft en Nokia de leiders waren in de mobiele markt zonder echte concurrentie, hebben ze lopen slapen. Gelukkig is er nu wat meer concurrentie waardoor ze beide nu wel móeten blijven innoveren.

• nissensp
      nissensp's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      867 Reacties

14-09-10
      Oorspronkelijk geplaatst door c_setag

Dus?!? Wat voegt dit toe aan deze discussie?!? Voor mij werkt Android bv helemaal niet daar het niet kan syncen met mijn bedrijfsmailserver.

Ook ik was een early adaptor van PDA's. Ik heb een Psion 5 gehad en daarna heb ik altijd Windows Mobile (ooit Pocket PC) gehad. Maar als ik nu zie dat Microsoft heel wat beperkingen oplegt aan hun nieuwe gebruikers, dan heb ik geen zin om 100% van de kostprijs te betalen voor 70% features.
      Daarom kijk ik dan ook uit naar een Android-toestel. Maar ook daar heb ik waarschijnlijk beperkingen tov Windows Mobile 6.

Trouwens, heb je al info gevonden of Windows Phone 7 en jouw bedrijfsserver samenwerken? Ik ben benieuwd!

Patrick

Psion 5 -> HP Jornada 680 -> iPAQ 3870 -> iPAQ hx2750 -> TyTN II -> HTC Desire Z
      Nokia 6110 -> Nokia 6310i -> SPV E200 -> Qtek 8310 -> TyTN II -> HTC Desire Z

• Broam
      Nieuw Lid
      1 Reacties

14-09-10
      Ik verwachte veel van wp7, maar laatste tijd wordt ik steeds meer teleurgesteld met de features die geschrapt worden.

Over 1,5 maand mag ik een nieuwe telefoon uitzoeken, maar als windows zo doorgaat gaat het toch echt een Android worden.

• dgh
      Net begonnen
      8 Reacties

14-09-10
      Hier hetzelfde verhaal als de eerde posters .... 6 jaar fanatiek met WM ..... sinds 2 weken overgestapt naar de Iphone 4 .... had ik jaren eerder moeten doen ... wat een verademing :-)

• fransb
      fransb's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      870 Reacties

Thread starters
      14-09-10
      Oorspronkelijk geplaatst door ktsang

... je hebt tijdgebrek, je wil je core functies NU afleveren want anders wordt het nog later, en dan zul je dit soort compromissen moeten maken.

Dit is de kern van het introductieprobleem van WP7. In principe wordt hiermee (hoe mooi en flitsend WP7 ook mag zijn) weer een halfbakken OS in de markt gezet. Vanwege dat tijdsgebrek is het zelfs maar de vraag of de core functies wel 100% werken.

Voordeel van de beperkingen in niet-EFIGS landen is dat we (tenzij je beslist een early-WP7-adaptor wil worden) eigenlijk gedwongen worden om de kat uit de boom te kijken en de eventuele kinderziektes niet hoeven uit te zieken. Ook zal met de "echte" introductie begin volgend jaar de Marketplace al wat beter gevuld zijn.

Maar hoeveel mensen zullen dan al niet overgestapt zijn naar de concurrentie?

• JvanEkris
      JvanEkris's schermafbeelding
      Pocketinfo Guru
      15.193 Reacties

14-09-10
      Oorspronkelijk geplaatst door fransb

Dit is de kern van het introductieprobleem van WP7. In principe wordt hiermee (hoe mooi en flitsend WP7 ook mag zijn) weer een halfbakken OS in de markt gezet. Vanwege dat tijdsgebrek is het zelfs maar de vraag of de core functies wel 100% werken.

Je hebt een halfbakken OS en een OS waar bepaalde functionaliteit niet regionaal aanwezig is. Ik heb geen flauw idee wat en hoe geintrodroduceerd wordt, maar om nu te beginnen met "halfbakken OS" vindt ik wat overdreven. Ik heb niet de indruk dat het OS instort als je buiten de VS komt. De core functies (voor mij is dat bellen, e-mailen, internetten en muziek luisteren) zullen volgens mij echt wel werken buiten de VS, zo dom zullen ze echt niet zijn.

Wel vraag ik me serieus af hoe je als Microsoft een nederlandse van een amerikaanse WP7 device kunt onderscheiden. Volgens mij kun je als Microsoft dat niet, tenzij er ergens een creditcard of iets vergelijkbaars aan je LiveID gekoppeld zit (want die vertelt waar hij vandaan komt). Dus zolang je je voor kunt doen als amerikaans LiveID kun je volgens mij alles wat amerikanen ook kunnen. De mensen die ervaring hebben met Zune devices buiten de VS (of de vroege versie van iTunes) hebben ook manieren ontdekt om als Europeaan dit werkend te krijgen. Gezien de grote overeenkomsten tussen WP7 en Zune, lijkt me dat deze truc ook gaat werken voor WP7. Dit alles onder het motto: als de amerikanen niet naar ons komen, komen we wel naar hen toe. Is wat omslachtig en ik kan me gruwelijk vergissen, maar wellicht wel interessant om uit te zoeken. Ik denk niet dat men daar strenger wordt als het om identificatie gaat.

Uitzondering hierop is volgens mij alleen de localized zaken van Bing. De Bing WM6.5 applicatie schittert in Nederland door leegheid als het om echte content gaat. De "bug" dat als je naar Pizza zoekt je in Duitsland uitkomt is wel opgelost, want nu krijg je gewoon geen resultaten meer. Dus ik heb wel een hard hoofd in dat soort functionaliteit omdat het gewoon erg veel werk is om dat soort info te vergaren. Maar voor de rest is volgens mij veel aanwezig.

Jaap

[URL="http://modernnomads.info"]modernnomads.info[/URL], de plek voor zakelijke mobiele PocketPC gebruikers en hun beheerders.
      WikiMaster [url=http://www.pdatotaal.info/forum/showwiki.php?title=Handleiding:Meer+doen+met+je+Windows+Mobile+telefoon]Nederlandse Windows Mobile Wiki[/url].

• RobvT
      RobvT's schermafbeelding
      Redacteur
      790 Reacties

14-09-10
      Zie geen verschil met de introductie van Android, G1 was ook niet in het Nederlands in den beginne en de iPhone die er ook een jaar over deed naar Nederland te komen. Zelfs mijn Sony Ericsson P800 die op SYmbian draaide had in den beginnen geen Nederlands.

Het is geen update mensen maar een heel nieuwe OS en hier horen dat soort dingen gewoon bij. Kan niet wachten op een UK versie.

• ktsang
      Redacteur
      4.962 Reacties

14-09-10
      Het verschil is dat de concurrentie nu veel heviger en volwassener is voor Microsoft, dan destijds toen er een iPhone of een Android op de markt kwam.

Mensen hebben nu meer vaste keuzes, kunnen nu relaxter de kat uit de boom kijken. De markt is niet alleen jezelf, maar ook de concurrentie.

• ktsang
      Redacteur
      4.962 Reacties

14-09-10
      Ah, kat uit de boom. Ik snap je plaatje, fransb!

• JvanEkris
      JvanEkris's schermafbeelding
      Pocketinfo Guru
      15.193 Reacties

14-09-10
      Oorspronkelijk geplaatst door ktsang

Het verschil is dat de concurrentie nu veel heviger en volwassener is voor Microsoft, dan destijds toen er een iPhone of een Android op de markt kwam.

Concurrentie niet volwassen toen Android op de markt kwam?????

Jaap

[URL="http://modernnomads.info"]modernnomads.info[/URL], de plek voor zakelijke mobiele PocketPC gebruikers en hun beheerders.
      WikiMaster [url=http://www.pdatotaal.info/forum/showwiki.php?title=Handleiding:Meer+doen+met+je+Windows+Mobile+telefoon]Nederlandse Windows Mobile Wiki[/url].

1 2 3 4 5 6 7