Logo
Venster sluiten
InSided Media

• FAQ; kan ik mijn Windows Phone 7 met Outlook synchroniseren?

• Plaats een reactie
    Share |

Resultaten 1 tot 11 van de 11

• RobvT
      RobvT's schermafbeelding
      Redacteur
      790 Reacties

Thread starters
      22-11-11
      Nee.

Maar dat is toch wel wat kort door de bocht..... Maak je gebruik van Exchange, dit kan via Gmail, Live Mail, een eigen of gehuurde server, dan kun je gewoon de Exchange settings instellen in Outlook van de desbetreffende organisatie en kun je voortaan over de Cloud synchroniseren via deze server.
      Lees de hele blogpost

• haz
      Is al aardig op weg
      140 Reacties

22-11-11
      Doe dit al een tijd op deze manier Rob, ook al voor de Lumia die ik nu heb. Je kan inderdaad je mail koppelen aan je Live account maar ik laat mijn pop3 account direct een copie doorsturen naar het windows live account (in te stellen via je webmail) De rede hiervoor is dat het doorsturen op hetzelfde moment gebeurd als de mail binnenkomt in je pop3 account en je hem daardoor ook onmiddelijk op je Lumia 800 hebt staan. Ik meen dat als je gekoppelde accounts gebruikt dat dan met tussenpozen wordt gecheckt of er mail is op je andere accounts en dan eigenlijk het effect van Push-mail tenioet wordt gedaan. Ik durf dat niet met 100% zeker te beweren maar als je op dezelfde manier werkt met Google mail wordt ook daar met tussenpozen van een 1/2 uur gecheckt. (ik ga het meteen even uitproberen)

• RobvT
      RobvT's schermafbeelding
      Redacteur
      790 Reacties

Thread starters
      22-11-11
      Haz, klopt helemaal. Het is echter vijf minuten, getest door gewoon mail te sturen naar een POP3 account en kijken hoelang hij op de server blijft staan elke keer. Vindt bovenstaande dan veel mooier en in ieder geval makkelijker uit te leggen

• willem1947
      Is al aardig op weg
      138 Reacties

23-11-11
      Beste mensen,
      Wat is eigenlijk de reden dat je moet syncen via, via?
      Waarom niet gewoon zoals nu direct met mijn eigen PC?
      Kunnen ze ons dan beter volgen?
      In mijn geval gaat het alleen om de afspraken, taken en contactpersonen de mail gebruik ik niet op mijn HD2.

Willem

• JvanEkris
      JvanEkris's schermafbeelding
      Pocketinfo Guru
      15.193 Reacties

23-11-11
      Oorspronkelijk geplaatst door willem1947

Beste mensen,
      Wat is eigenlijk de reden dat je moet syncen via, via?
      Waarom niet gewoon zoals nu direct met mijn eigen PC?
      Kunnen ze ons dan beter volgen?

Vergeet vooral niet je aluminium hoedje op te zetten als je naar buiten gaat.

Alhoewel het syncen van afspraken en contacten simpel lijkt, is het alles behalve dat. Ik heb zelf ooit een SyncML middleware aan de gang moeten krijgen (lees: het echt moeilijke van de communicatie en conflicthandling was al voor mij gedaan), en dat heeft mij heeeeeeeeel veel werk gekost om het enigzins werkend te krijgen. Syncen is moeilijk en vervelend werk. En dat terwijl je via de Exchange-koppeling in praktijk alles ook al kan via het web. En iedereen verplaatst alles toch al naar het web omdat je laptop ook wel eens crasht en je niet genoeg kopieen kunt hebben van dit soort informatie.

Jaap

[URL="http://modernnomads.info"]modernnomads.info[/URL], de plek voor zakelijke mobiele PocketPC gebruikers en hun beheerders.
      WikiMaster [url=http://www.pdatotaal.info/forum/showwiki.php?title=Handleiding:Meer+doen+met+je+Windows+Mobile+telefoon]Nederlandse Windows Mobile Wiki[/url].

• willem1947
      Is al aardig op weg
      138 Reacties

23-11-11
      Jaap,
      Dank voor je antwoord hoewel ik dat hoedje als hatelijk beschouw.
      Ik ben van mening dat het niet nodig hoeft te zijn om via het web iets te moeten doen.
      Ik gebruik al jaren WM begonnen met een Pda van Aldi en daarna de Ipaq 4700 en dat was allemaal prima te syncen.
      Dus waarom eerst met de metro en weer terug naar huis voor iets wat je al in huis hebt.
      Willem

• RonH
      RonH's schermafbeelding
      Member for Life
      9.934 Reacties

23-11-11
      Het zal zeker niet zijn voor het "volgen". Want Microsoft kan niet bepalen waar in de cloud jij je gegevens zet.
      Dat kan bij Live of bij Google zijn, of zoals bij mij, op een eigen Exchange server.
      WP7 is puur ge-ent op de cloud, en zodanig is het ook niet meer mogelijk om via een draad te syncen.
      Waarom dan toch deze functionaliteit er niet bijstoppen, het is toch al old school technologie? Geen idee!
      Wellicht dat men er toch vanuit gaat dat met een jaar of 5 a 10 iedereen via de cloud werkt.

HTC 7Pro

• JvanEkris
      Pocketinfo Guru
      15.193 Reacties

23-11-11

Dank voor je antwoord hoewel ik dat hoedje als hatelijk beschouw.

Hoi Willem,
      Mijn punt is meer dat mensen al heel snel bedrijven verdenken van kwade opzet, terwijl in mijn beleving 99% van de gevallen het gaat om (wellicht onwelvallige maar) begrijpelijke keuzes. En als je elk bedrijf verdenkt van kwade opzet, kun je echt de deur echt niet meer uit.

Ik ben van mening dat het niet nodig hoeft te zijn om via het web iets te moeten doen.
      Ik gebruik al jaren WM begonnen met een Pda van Aldi en daarna de Ipaq 4700 en dat was allemaal prima te syncen.
      Dus waarom eerst met de metro en weer terug naar huis voor iets wat je al in huis hebt.

ActiveSync was een waardeloos product. Voor jouw beeld: op de Microsoft Answers forums ging 85% van de klachten over ActiveSync, en dat betekent dat het voor jou wellicht werkte maar voor de rest van de wereld niet. En dan moet je met WP7 een keuze gaan maken, zeker omdat je OS aan de device-kant toch volledig moet herschrijven: wil je als Microsoft grootschalig investeren in een technologie die gruwelijk complex is, een ontzettend slecht track record heeft en vervolgens voor een uitzonderlijk kleine (en krimpende) populatie van gebruikers interessant is. En dan ben ik blij dat ze toen besloten hebben dat ze hun effort meer in de Zune en SkyDrive sync hebben gestopt in plaats van na te bouwen wat we in het verleden hadden. Om vooruitgang te boeken moet je soms je schepen achter je verbranden....

Jaap

[URL="http://modernnomads.info"]modernnomads.info[/URL], de plek voor zakelijke mobiele PocketPC gebruikers en hun beheerders.
      WikiMaster [url=http://www.pdatotaal.info/forum/showwiki.php?title=Handleiding:Meer+doen+met+je+Windows+Mobile+telefoon]Nederlandse Windows Mobile Wiki[/url].

• RobvT
      RobvT's schermafbeelding
      Redacteur
      790 Reacties

Thread starters
      23-11-11

In mijn geval gaat het alleen om de afspraken, taken en contactpersonen de mail gebruik ik niet op mijn HD2.

Willem, het nut is zonder draadjes over up-to-date te zijn. En je kunt natuurlijk gewoon een Live account maken en het mail adres nooit gebruiken maar wel contacten en agenda synchronisatie. Niets hoeft alles mag...zou persoonlijk als je dan toch bezig bent ook je mail er aan koppelen omdat al je devices (mocht je er meerdere hebben) dan lekker synchroon lopen voortaan.

Zonder Wrijving geen Glans.....

• JvanEkris
      Pocketinfo Guru
      15.193 Reacties

23-11-11
      Oorspronkelijk geplaatst door RobvT

En je kunt natuurlijk gewoon een Live account maken en het mail adres nooit gebruiken maar wel contacten en agenda synchronisatie.

Daar gebruik ik GMail voor. Mooie is dat ik mijn iPad en mijn telefoons gewoon netjes in sync kan houden zonder te hoeven nadenken over expliciet te syncen. Dat doen de devices automatisch. Afspraak ergens op een device bevestigd of ingevoerd: alles wordt automatisch bijgewerkt. Contact dat verhuist is, op een plek invoeren en al mijn devices zijn klaar. Met fysieke devices kwam ik er altijd na dagen op de vervelende manier achter dat ik vergeten was te syncen....

Jaap

• bartt0805
      Nieuw Lid
      1 Reacties

1 Week geleden
      Hallo, in Outlook zie ik inderdaad de mail binnen komen van m'n Live-acount.

Maar waarvoor ik de handelingen heb uitgevoerd, mijn Outlook-agenda synchen met m'n Lumia krijg ik niet voor elkaar. Zo lijkt het tenminste. Ik zou in Outlook 2010 de agenda moeten slepen naar het Live-account. Dat gaat dus niet.... bij mij.

Of doe ik iets niet juist??