Oorspronkelijk geplaatst door haz
@Patrick: dat ze symbian laten vallen begrijp ik wel, heb nu zelf nog een E7 en kortgeleden de update naar Belle gedaan. Is zeker een vooruitgang maar ze krijgen Symbian nooit zo soepel werkend als Android, IOS en WP7.
Hoe kom je erbij dat Android "soepel" loopt? Kijk je zegt altijd wel dat je jarenlang Symbian hebt gebruikt.
Maar een dedicated gebruiker was je niet. Je bent gewoon "overgelopen" naar WP7, waarom eigenlijk?
Symbian heeft hele goede opties. Daarbij is Symbian altijd het enige
echte mobile OS geweest.
Dat zou alleen lukken als ze net als bij WP7 bij de kern waren begonnen. Misschien maakt het jou niet zoveel uit maar mij stoort het als je bij het scrollen een beeld ziet wat schokkend vooruitgaat, app's die veel te traag openen, een onbetrouwbare mailcliënt enz.
Je hebt het nu over WP7?

Ik heb er geen last van bij m'n Nokia 5800 Zeker na de laatste update werkt het erg soeple en snel.
Symbian zit gewooon geen toekomst meer in, ondanks de nog steeds geweldige functionaliteit van het platform. Persoonlijk heb ik er nog geen moment over gedacht om de E7 weer als hoofdtoestel te gebruiken en de Lumia 800 in de kast te leggen.
Klopt. Daarom is S^3 er ook gekomen.
Het is simpel, de val van Symbian is niet meer tegen te houden, jammer of niet maar ik geloof zeker wel dat Nokia het gaat redden met Microsoft als partner. Als ze doorgaan met Symbian en niks anders dan redden ze het zeker niet. Zie elk jaar het enorme verval in marktaandeel. De verwachtingen van 2 tot 3 miljoen stuks verkopen? van wie waren die verwachtingen dan, niet van Nokia maar van speculanten.
Symbian heeft geen val gemaakt. Nokia de stekker eruit getrokken. Of dat verstandig is zal de tijd leren.En misschien moesten ze dat wel. Volgens mij betroft de deal met MS ook een clausule dat ze exclusief met MS aan de slag gingen!
Nokia staat nog steeds in de top-3 als beste verkopende smartphone fabrikant. En dat is niet te danken aan die slechts 1 miljoen Lumia's. Want in deze business is 1 miljoen toch erg weinig.
Wil Nokia met WP7 op het huidge niveau komen als Nokia nu met Symbian/S^3 is, zelfs met een tiende daarvan zijn we al weer een paar jaar verder als ze zover ooit komen!
Hou die E7 maar bij de hand en wees niet TE zeker van je zaak!
Main : ZTE Blade Gen2 (ClockworkMod v5.0.2.0, ROM:Ginger Stir Fry v26b (Gingerbread)
Spare:LG Optimus ME P350 basic rooted.