Logo
Venster sluiten
InSided Media

• Na zo'n 12 jaar Windows Mobile nu aan de Android

• Plaats een reactie
    Share |

Resultaten 76 tot 89 van de 89

1 2 3 4 5 6

• Age Jellema
      Age Jellema's schermafbeelding
      Net begonnen
      8 Reacties

19-04-10
      Oorspronkelijk geplaatst door pdwOnline

Wat Android dus niet standaard kan en WiMo wel:
      - Exchange takenlijstje
      - Exchange notities

Eindbalans: Voor mij is Android toch veel bruikbaarder, en niet alleen maar een leuk speeltje..

Kan op Android wel hoor, gebruik Google tasks. Is ook een Android App voor.

Age Jellema
      BlueBear

• mdeb
      mdeb's schermafbeelding
      Is al aardig op weg
      101 Reacties

20-04-10
      Ik ben sinds een week over op een HTC Desire. Mijn vorige toestel was een HTC Touch Pro 2.

Het eerste wat opvalt is dat ik de Desire al een week niet heb hoeven resetten. Dat was bij de TP2 wel anders; met name de GPS diensten hadden eens in de twee dagen een reset van het toestel nodig omdat er anders geen fix meer ver
      kregen kon worden. De restknop op de Desire heb ik nog niet gezocht.

De Sense UI werkt erg prettig en voelt een stuk stabieler dan de Windows Mobile variant die HTC op de TP2 levert. Het hele toestel is erg responsief en alleen tijdens het downloaden van bestanden treedt er een kleine vertraging op in de reactie van het toestel.

Qua verschillen:
      - Navigatie op de Android is beperkt. Ik heb CoPilot aangeschaft en een trial versie van Navigon geinstalleerd. De Navigon software is ten opzichte van de Windows Mobile variant erg beperkt. De instellingen zijn minder, geen live diensten, minder informatie op het scherm. De kaart is ook in een lage resolutie. Ik denk niet dat ik tot aanschaf over ga. CoPilot werkt prima, mooie kaarten, redelijk geprijst, echter ook geen live diensten voor Nederland.
      - Agendafunctionaliteit is minder op de Android dan op een Windows Mobile toestel in combinatie met bijvoorbeeld PocketInformant. De kale agendafunctionaliteit is echter stukken minder op een WM. Ik kijk reikhalzend uit naar een Android versie van PocketInformant of Agenda Fusion.
      - De mailfunctie werkt op de Android stukken prettiger. Ik synchroniseer zowel mijn Exchange account als mijn GMail account en dit werkt vlekkeloos.
      - Profielen zijn op de Android beperkt vanwege een beperking om toegang te krijgen tot de agenda. Ik heb op diverse fora gelezen dat het niet mogelijk is zonder hack toegang te krijgen tot de agenda-items vanuit een andere applicatie. Het schakelen naar een vergadering profiel op basis van een bepaald type afspraak in de agenda lijkt dan ook nog niet goed mogelijk.
      - De Android market is een echte aanvuling. Erg veel leuke software voor een zeer schappelijke prijs of gratis. Aangeschafte software die achteraf niet aan de verwachtingen voldoet kan eenvoudig teruggegeven worden waarna het geld zonder zeuren retour gestort wordt.

Al met al ben ik erg content met de Desire. De TP2 ligt intussen al enkele dagen in een doos en ik vermoed dat ik hem alleen nog ga gebruiken om mijn CodeWallet en ListPro gegevens over te zetten.

• B.N.D. Nottrot
      B.N.D. Nottrot's schermafbeelding
      Is al aardig op weg
      233 Reacties

20-04-10
      Voor de mensen die zochten naar een Exchange oplossing. Ik kwam toevallig iets tegen toen ik zocht naar app reviews voor Android op JijBuis:

Exchange By TouchDown Android App Review by AndroidTapp.com | Android Tapp. Android App Reviews

Ik hoop dat dit helpt.

Like my post? Rate it!
      Proud HTC Desire owner

*I cannot be held responsible for paraphrasing others.

• krab
      krab's schermafbeelding
      Ingeburgerd
      3.026 Reacties

20-04-10
      Oorspronkelijk geplaatst door mdeb

Ik ben sinds een week over op een HTC Desire. Mijn vorige toestel was een HTC Touch Pro 2.

Qua verschillen:
      - Navigatie op de Android is beperkt.

http://www.mobilyz.com/forum/f25/alg...tml#post714952

- Agendafunctionaliteit is minder op de Android dan op een Windows Mobile toestel in combinatie met bijvoorbeeld PocketInformant. De kale agendafunctionaliteit is echter stukken minder op een WM.

Niet mee eens. De standaard agenda van WM heeft meer opties dan de standaard agenda van Android.

Robin noemde eea op, waarom hij bij WM blijft. Interessant.
      http://www.mobilyz.com/forum/f25/alg...tml#post714822

LG Optimus 7 E900

• Well0549
      Is al aardig op weg
      95 Reacties

21-04-10
      Mjaaa... Ik zit ook wel te twijfelen. Ik vindt t er op een iPhone allemaal wel erg mooi uitzien. Maar ik ben een beetje bang dat ik niet echt kan wennen aan het apple apps beleid. Daarnaast lees ik veel goede zaken over Android. Had er laatst even eentje in min hand en zag er behoorlijk flitsend uit..

Punt is, Ik ben voornamelijk een zakelijke gebruiker. En er zijn voor mij een aantal zaken zeer belangrijk.

Exchange Sync. ( op dit moment komt alles mee vanuit mijn bedrijf. Foto, mobiel, vast, Fax, adres, Divisie etc. Zelf de naam van de secretaresse en haar directe nummer). Dit is voor mij onmisbare functionaliteit.....
      Mail komt mee, afspraken, notes en contactpersonen (zoals boven vermeld)

Active directory Search, hiermee kun je in de globale adressenlijst van je bedijf iemand opzoeken en toevoegen aan je contactpersonen. (alles zoals ook boven vermeld) komt dan mee.

TomTom Navigator, na zowat vanalles geprobeerd te hebben is TomTom echt de koning op navigatie. Met name herberekenen gaat erg snel en nooit rare (onlogische) routes zoals ik die bij andere paketten wel tegen kom. Alleen IGO komt een beetje in de richting, maar dan vindt ik TomTom gewoon beter werken....

CorePlayer, ik wil niet voor iedere bestandsextensie een nieuwe player opstarten. Ik wil gewoon een player die alles kan afspelen. Ik wil een dir vanaf mijn PC overzetten op mijn SD card en alles watr daarop staat met 1 player kunnen afspelen.

Is er iemand die mij kan vertellen wat de stand is voor deze applicaties op het Android platform.

• B.N.D. Nottrot
      B.N.D. Nottrot's schermafbeelding
      Is al aardig op weg
      233 Reacties

21-04-10
      Oorspronkelijk geplaatst door Well0549

Exchange Sync. ( op dit moment komt alles mee vanuit mijn bedrijf. Foto, mobiel, vast, Fax, adres, Divisie etc. Zelf de naam van de secretaresse en haar directe nummer). Dit is voor mij onmisbare functionaliteit.....
      Mail komt mee, afspraken, notes en contactpersonen (zoals boven vermeld)

Active directory Search, hiermee kun je in de globale adressenlijst van je bedijf iemand opzoeken en toevoegen aan je contactpersonen. (alles zoals ook boven vermeld) komt dan mee.

Volgens mij kan TouchDown dit allemaal. Exchange By TouchDown Android App Review by AndroidTapp.com | Android Tapp. Android App Reviews

Het andere alternatief, zoals hier al veel wordt vermeldt, is DataViz RoadSync. Of deze bovenstaande heeft geïmplementeerd, weet ik niet.

Like my post? Rate it!
      Proud HTC Desire owner

*I cannot be held responsible for paraphrasing others.

• Krikilion
      Net begonnen
      29 Reacties

22-04-10
      Oorspronkelijk geplaatst door Gerke

Er zijn erg veel apps te vinden die de profiles etc kunnen regelen op basis van tijd, locatie, combinatie van die beiden. Ik gebruik zelf de gratis versie van Sweet Dreams, doet precies wat ik graag wil.

Er zijn ook enorm veel (gratis) widgets te vinden om vanaf je bureaublad wifi, 2g/3g, bt, geluid etc aan en uit te zetten.

Alle nadelen die ik tot nu toe genoemd heb zien worden, zijn absoluut geen nadelen, voor (bijna) alles zijn gratis apps te vinden in de Market. Zoals al gezegd, ik heb alleen Roadsync aangeschaft voor de Exchangesynchronisatie.

Gerke,

Om één of andere reden heb ik het gevoel dat je wel wat ervaring hebt met Android en de Android varianten op WM-toepassingen.
      Ben al een tijdje zwaar aan het twijfelen aan overstap van WM (HTC Touch Pro2) naar Android (HTC Desire) (of Iphone) vooral omdat ik denk dat deze platformen gewoonweg veel sneller en vlotter gebruik toelaten.
      Ik ben echter een zakelijk gebruiker en wat me me voorlopig echter weerhoudt zijn volgende punten:
      - ik wil echt wel een goede telefoonkwaliteit (goed signaal altijd en overal). Ik heb daar voorlopig wel nog geen negatieve berichten over gehoord, maar zoek toch wel wat bevestiging. (ik heb een slechte ervaring met een van mijn vorige toestellen)
      - Ik heb eigenlijk toch wel een toepassing nodig die telefoongesprekken kan opnemen (automatisch en beide kanten van het gesprek). Nu doe ik dat met Vito Audio Notes Touch. Bestaat daar een alternatief via Android voor?
      - Ik zoek echt wel een toestel dat bluetooth voice dialing aankan (dus voor alle duidelijkheid: starten van een telefoongesprek vanop een BT oortje). Kan dat op Android?
      - Ook de agenda functionaliteit is heel belangrijk. Ik zoek een agenda waarbij ik gemakkelijk de informatie van bestaande contactpersonen kan gebruiken in de agenda-afspraken. momenteel gebruik ik Agenda Fusion.
      - Ook de GPS functionaliteit moet goed zijn. Momenteel gebruik ik TomTom.
      - Ik sync momenteel heel eenvoudig met Outlook. Hoe kan ik contacten, agenda,taken en notities syncen van een Andrid toestel?
      - Ik maak ook regelmatig een backup van het toestel en van de sms-en en de gesprekshistoriek. Kan dat via Android?

Veel vereisten dus. Maar belangrijk is dat ik niet noodzakelijk vasthang aan de bestaande toepassingen. Als Android een volwaardig alternatief kan bieden, ben ik verkocht.

Kan je me helpen met de antwoorden op bovend-staande vragen aub?

• Gerke
      Gerke's schermafbeelding
      Member for Life
      5.059 Reacties

22-04-10
      Oorspronkelijk geplaatst door Krikilion

- ik wil echt wel een goede telefoonkwaliteit (goed signaal altijd en overal). Ik heb daar voorlopig wel nog geen negatieve berichten over gehoord, maar zoek toch wel wat bevestiging. (ik heb een slechte ervaring met een van mijn vorige toestellen)

Met mijn G1 heb ik vele malen betere ontvangst dan dat ik ooit heb gehad met de WM toestellen, morgen komt de Desire binnen, dan kan ik daar ook over oordelen.

- Ik heb eigenlijk toch wel een toepassing nodig die telefoongesprekken kan opnemen (automatisch en beide kanten van het gesprek). Nu doe ik dat met Vito Audio Notes Touch. Bestaat daar een alternatief via Android voor?

Helaas nog nooit mee bezig gehouden, ff zoeken op Google

- Ik zoek echt wel een toestel dat bluetooth voice dialing aankan (dus voor alle duidelijkheid: starten van een telefoongesprek vanop een BT oortje). Kan dat op Android?

Nog niet kunnen testen, maar dat schijnt te werken (of gaat een patch voor komen) met de Desire?

- Ook de agenda functionaliteit is heel belangrijk. Ik zoek een agenda waarbij ik gemakkelijk de informatie van bestaande contactpersonen kan gebruiken in de agenda-afspraken. momenteel gebruik ik Agenda Fusion.

Ik gebruik puur de standaard functionaliteit voor mijn Exchange agenda, dat voldoet prima, dus helaas geen vergelijking met Agenda Fusion, misschien iemand anders op het forum?

- Ook de GPS functionaliteit moet goed zijn. Momenteel gebruik ik TomTom.

ANDNAV2 bevalt mij prima, maar er zijn inmiddels legio alternatieven te vinden voor Android.

- Ik sync momenteel heel eenvoudig met Outlook. Hoe kan ik contacten, agenda,taken en notities syncen van een Andrid toestel?

Ik sync met Exchange, dus kan ik weinig over zeggen. HTC Sync zou dat moeten doen, maar er zijn mensen die daar problemen mee hebben.

- Ik maak ook regelmatig een backup van het toestel en van de sms-en en de gesprekshistoriek. Kan dat via Android?

Heb ik me niet mee bezig gehouden, maar er zijn diverse backuptools te vinden, ook voor jouw wensen, wederom Google.

Veel vereisten dus. Maar belangrijk is dat ik niet noodzakelijk vasthang aan de bestaande toepassingen. Als Android een volwaardig alternatief kan bieden, ben ik verkocht.

Kan je me helpen met de antwoorden op bovend-staande vragen aub?

Ik heb mijn best gedaan, helaas niet op alles een antwoord.
      Nogmaals, ik heb dit eerder geroepen, neem de sprong in het diepe

Het is best wel even wennen, maar je kunt veel meer met Android, dan met WM. Vergelijk het maar met Windows vs Linux. Als je om bent, ben je ook echt om, maar je moet wel open staan voor verandering.

Nokia Lumia 900 Black, HTC Incredible S, Acer Iconia A500, BeBook Neo, Huawei E5830 , Samsung Galaxy S wifi 5.0, Acer S3 i7 Ultrabook, ZTE Light V9

• Krikilion
      Net begonnen
      29 Reacties

22-04-10
      Bedankt voor de snelle respons.

Wil best wel de sprong wagen, maar betreft hier echt wel zakelijk gebruik, dus heb ik het er toch wel wat moeilijk mee.

Moet goed kunnen syncen (en backuppen) want kan me cht niet veroorloven om klantenafspraken te verliezen door technische fout of verlies van toestel of ....

Moet ook regelmatig naar nieuwe klanten, dus goed navigatieprogramma is absoluut noodzakelijk.

Wat betreft agenda: misschien zoek ik nu wel veel extra functionaliteiten die de traagheid van WM moeten compenseren en heb ik die niet nodig op Android. Who knows?

Toch heel erg bedankt voor de reactie.

Uiteraard sta ik open voor reacties van anderen.

• inday
      inday's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      708 Reacties

23-04-10
      Voor navigatie vind ik dit de mooiste Sygic, car navigation for iPhone, Android, Maemo, Symbian, Windows Mobile and Linux mobile devices, een regelrechte clone van TomTom.
      Zit er mooi uit en doet het goed.

Sygic Mobile Maps - Screenshots

HTC Legend

• patrickl
      patrickl's schermafbeelding
      Weet de weg
      1.305 Reacties

23-04-10
      Als voice dial nog niet werkt, Outlook sync niet goed werkt en eWallet nog niet beschikbaar is voor Android dan ben ik zeker nog niet van plan om over te stappen.

Ik had niet verwacht dat Android nog zo ver achter zou liggen.

This signature is intentionally left blank.

• Gerke
      Gerke's schermafbeelding
      Member for Life
      5.059 Reacties

23-04-10
      Oorspronkelijk geplaatst door patrickl

Als voice dial nog niet werkt, Outlook sync niet goed werkt en eWallet nog niet beschikbaar is voor Android dan ben ik zeker nog niet van plan om over te stappen.

Ik had niet verwacht dat Android nog zo ver achter zou liggen.

Niet elk WM toestel heeft voicedial

Voor eWallet zijn inmiddels diverse applicaties te vinden in de Android Market

Nokia Lumia 900 Black, HTC Incredible S, Acer Iconia A500, BeBook Neo, Huawei E5830 , Samsung Galaxy S wifi 5.0, Acer S3 i7 Ultrabook, ZTE Light V9

• patrickl
      patrickl's schermafbeelding
      Weet de weg
      1.305 Reacties

23-04-10
      Oorspronkelijk geplaatst door Gerke

Niet elk WM toestel heeft voicedial

Serieus? Dat zou triest zijn. Ik kan me echt geen telefoon voorstellen zonder voicedial. Dat zat al op mijn Philips GSM van begin jaren 90.

Voor eWallet zijn inmiddels diverse applicaties te vinden in de Android Market

Oh ok. Dat valt dan mee. Ik gebruik eWallet dus daar hou ik het dan liever bij.

This signature is intentionally left blank.

• dickr43
      dickr43's schermafbeelding
      Community Contactgroep
      1.953 Reacties

23-04-10
      Oorspronkelijk geplaatst door patrickl

Oh ok. Dat valt dan mee. Ik gebruik eWallet dus daar hou ik het dan liever bij.

E-Wallet heeft een Android viewer! Sync met desktop (E-Wallet) werkt goed.

1 2 3 4 5 6