Logo
Venster sluiten
InSided Media

• Telfort trekt in juni stekker uit EDGE

• Plaats een reactie
    Share |

Resultaten 106 tot 120 van de 227

• Stereotomy
      Is al aardig op weg
      154 Reacties

03-05-07
      Even een kickje. Iemand bij Tweakers heeft daadwerkelijk "De Brief met het Slechte Nieuws en de Passende Aanbieding" gekregen.

EDGE van Telfort, de moeite waard? - PDA's, Smartphones, GSM's en GPS-navigatie - GoT - Powered by React

Even quoten:

Padvinder schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:04:
      Ik heb de brief binnengekregen!

Kort samengevat: in de week van 10 t/m 15 mei word ik afgesloten van Telfort en geactiveerd op het KPN netwerk. Tijdens deze week kan ik gebruik maken van zowel het GPRS/EDGE netwerk van Telfort als het UMTS netwerk van KPN, na overzetting alleen nog UMTS.

Ik heb geen UMTS toestel, dus er zijn speciale aanbiedingen: www.telfort.nl/gebruikumts
      Aanbiedingen zijn geldig tot 1 juli 2007

Aanbiedingen zijn:
      Samsung i600: € 299
      Nokia 6151: € 109
      SE M600: € 199
      Huawei E620 PC kaart: € 129
      Sagem My600x: € 59

Allen met Simlock op Telfort/KPN netwerk.

Flutaanbiedingen dus Ik ga nog even op zoek of ik geen Nokia N73 kan krijgen bij ze...

• Koen
      Koen's schermafbeelding
      Community Contactgroep
      1.369 Reacties

03-05-07
      Dit is de algemene info pagina: https://www.telfort.nl/gebruikumts

Je kan doorlinken naar een pagina waarop je je mobiele nummer in kunt tikken en dan zie je je persoonlijke aanbiedingen al voor de brief komt.

Bij mij stond er de mededeling dat ik GPRS moest gaan gebruiken op het KPN net en verder geen aanbieding omdat mijn toestel al geschikt is.

Raar: heb het abonnement aangesloten met een Qtek S200 GPRS/EDGE device en zou toch ook wel naar UMTS willen en zeker niet terug naar GPRS. Zit nog een jaar aan mijn contract vast, dan maar vervroegd opzeggen.

---------------------------------------------

• Oakley
      Is al aardig op weg
      249 Reacties

03-05-07
      Nog geen brief ontvangen, maar wel alvast via de eerder genoemde link gekeken welke aanbiedingen ik krijg. Ik kom in aanmerking voor de volgende toestellen:
      • Samsung i600 €299
      • Nokia 6151 €109
      • SE M600 black €199
      • PC card €129
      • Sagem My600x €59

Ik heb nu een i-mate K-JAM. Wat moet ik met de bovenstaande toestellen?? Behalve UMTS is het alleen maar een achteruitgang. En daar wordt ook nog behoorlijk geld voor gevraagd!
      Misschien denk ik te makkelijk, maar ik heb een internetabonnement afgesloten op basis van de toen geldende condities. Met de snelle vooruitgang van de technologie tegenwoordig, mag ik toch verwachten dat wanneer mijn provider eenzijdig iets veranderd aan het abonnement, dit een vooruitgang betekent??
      Volgens mij moeten Telfort en KPN gaan inzien dat deze ingrijpende verandering van het opheffen van een netwerk kosten met zich meebrengt. Ik krijg nu sterk het gevoel dat ze er nog geld aan over willen houden.

Eerst maar even wachten op de brief die ik ongetwijfeld ook nog ga krijgen en dan kijken of opzeggen mogelijk is. M'n contract loopt nog meer dan een jaar...

iPhone 3G

• sjon
      sjon's schermafbeelding
      Weet de weg
      1.556 Reacties

03-05-07
      bedankt voor je info.

nauw die aanbieding zuigt zeg! ik ga zovast opzeggen, misschien een idee om hier een standaard opzegbrief te posten, met de juiste termen?.

• sjon
      sjon's schermafbeelding
      Weet de weg
      1.556 Reacties

03-05-07
      Ik heb de brief nu ook binnen.

Het riedeltje over de overstap naar KPN en dat EDGE komt te vervallen maar dat GPRS gewoon blijft bestaan.
      Om de EDGE klanten "tegemoet"te komen de betreffende link naar de eerder genoemde afgeklove en te dure toestellen.

Ik kan jullie vertellen dat ik boos en teleurgesteld ben in Telfort.
      Dit kunnen ze toch niet maken?
      Ik ben klant vanaf het O2 netwerk vele jaren dus, maar dit is echt de druppel, zo ga je niet met je klanten om vind ik.

Het lijkt me toch een gegronde reden om het contract te verbreken?

• Oakley
      Is al aardig op weg
      249 Reacties

03-05-07
      Na mijn bericht van vanmiddag heb ik ook de brief van Telfort ontvangen. Hierin wordt gesproken over "interessante aanbiedingen" die Telfort heeft voor dataklanten die nog geen UMTS toestel bezitten. Zoals ik eerder al meldde, zijn de aanbiedingen van Telfort voor mij een achteruitgang. Zeker omdat er ook nog voor betaald moet worden! Als het gratis was geweest had ik het waarschijnlijk minder erg gevonden.
      Een jaar gelden heb ik mijn abonnement met 2 jaar verlengd. Ik heb toen bewust voor Telfort gekozen, omdat EDGE sneller is/was dan GPRS. Naast een klein bedrag voor mijn telefoon heb ik nog het nodige uitgegeven aan een autohouder, GPS-ontvanger en een screenprotector. Als ik nu inga op de "aanbieding" van Telfort betekent dit ook dat al deze extra's nutteloos zijn geworden. Voor mij nog een reden om bij Telfort aan te geven dat de hele gang van zaken nergens op slaat.

Wat is op dit moment eigenlijk het beste/goedkoopste alternatief voor de maximum online bundel van Telfort?

iPhone 3G

• Oakley
      Is al aardig op weg
      249 Reacties

03-05-07
      Ik bedenk me nog iets...
      Wat als je toch ingaat op de "aanbieding" van Telfort. Staat dat dan gelijk aan verlenging van je contract? M.a.w. stel dat ik morgen besluit toch 1 van de aangeboden toestellen te KOPEN, zit ik dan weer 2 jaar aan het contract vast, of loopt het contract tot de eerder afgesproken einddatum.
      Ben benieuwd.

iPhone 3G

• hbaalen
      Is al aardig op weg
      115 Reacties

03-05-07
      Oorspronkelijk geplaatst door Oakley

Ik bedenk me nog iets...
      Wat als je toch ingaat op de "aanbieding" van Telfort. Staat dat dan gelijk aan verlenging van je contract? M.a.w. stel dat ik morgen besluit toch 1 van de aangeboden toestellen te KOPEN, zit ik dan weer 2 jaar aan het contract vast, of loopt het contract tot de eerder afgesproken einddatum.
      Ben benieuwd.

Je verlengt inderdaad je contract.

HTC Desire

• montfort
      Moderator montfort's schermafbeelding
      Moderator
      5.430 Reacties

03-05-07
      Oorspronkelijk geplaatst door hbaalen

Je verlengt inderdaad je contract.

Weet je dat zeker?

Er staat toch:

UMTS-aanbieding tijdens contract
      Voor datagebruikers met een EDGE-toestel die nog niet in aanmerking komen voor verlenging (dit kan pas vanaf 3 maanden voor verlopen van het huidige contract) biedt Telfort een interessante toestelaanbieding zonder contractsverplichting. De aanbiedingen zijn geldig tot 1 juli 2007. Telfort heeft het recht de aanbiedingen te wijzigen.

• Koen
      Koen's schermafbeelding
      Community Contactgroep
      1.369 Reacties

03-05-07
      Er wordt NIET verlengd voor zover ik het begrijp. Als je je huidige contract gewoon nog uitzit, dan krijg je het toestel tegen gereduceerde prijs zonder verlenging van je contract.

---------------------------------------------

• sjon
      sjon's schermafbeelding
      Weet de weg
      1.556 Reacties

04-05-07
      Oorspronkelijk geplaatst door Koen

Er wordt NIET verlengd voor zover ik het begrijp. Als je je huidige contract gewoon nog uitzit, dan krijg je het toestel tegen gereduceerde prijs zonder verlenging van je contract.

Precies, stel je voor dat je dat bedrag moet betalen voor een toestel met contract van 2 jaar.

• Wouter
      Wouter's schermafbeelding
      Pocketinfo Guru
      7.113 Reacties

04-05-07
      Dit is volgens mij een post op de frontpage waard om andere gebruikers te informeren die het forum niet lezen. Eens kijken of ik wat in elkaar kan draaien.

Volg mij op Twitter: http://twitter.com/woutneyn
      Op dit moment: iPhone en HTC WM7 device

• Wouter
      Wouter's schermafbeelding
      Pocketinfo Guru
      7.113 Reacties

07-05-07
      Zie mijn blog: KPN, Telfort en EDGE: wat nu? | Pocketinfo.nl » Blog

Even de situatie uitgelegd.. hopelijk leest kpn/telfort dit ook..

Volg mij op Twitter: http://twitter.com/woutneyn
      Op dit moment: iPhone en HTC WM7 device

• DaannO
      DaannO's schermafbeelding
      Nieuw Lid
      54 Reacties

07-05-07
      Erg slecht stuk van pocketinfo moet ik zeggen. Er klopt werkelijk geen hout van.

Jullie revereren naar een brief waarin letterlijk staat dat mensen gebruik kunnen maken van UMTS ipv EDGE. Volgens mij is dit nog altijd een snelle netwerk voor het zelfde geld. Oftewel de prijs/kwaliteit verhouding gaat omhoog! Dat deze site ervoor kiest om ze daarop af trekken is op zijn minst opmerkelijk.

Ter info:

En meer info over deze diensten kan hier gevonden worden: Gathering of Tweakers

Een beetje kortzichtig imho.

• Oakley
      Is al aardig op weg
      249 Reacties

07-05-07
      @ DaannO

Er wordt inderdaad gereFereerd naar een brief waarin het snellere UMTS wordt aangeboden voor hetzelfde geld als het langzamere EDGE (wat wel weer veel sneller is dan GPRS).
      Waar het mij in ieder geval om gaat, is dat mijn telefoon die ik heb aangeschaft bij het afsluiten van het Telfort EDGE abonnement niet geschikt is voor UMTS. En Telfort doet mij nu een "aanbieding" om voor veel te veel geld een UMTS telefoon aan te schaffen.
      Kortom, ik heb een tweejarig abonnement afgesloten waarbij de condities na één jaar een stuk minder worden.

iPhone 3G