Welkom bij het vernieuwde Pocketinfo.nl en leuk dat je jezelf gaat registreren!
Geen probleem. Dat kan de beste overkomen. Vul uw e-mailadres in om uw wachtwoord opnieuw in te stellen
Om je account te kunnen activeren moet er nog 1 laatste stap gedaan worden. Er is een mail verstuurd naar met een activatielink. Klik op de link in de mail om je account te activeren.
Resultaten 136 tot 150 van de 227
Jullie revereren naar een brief waarin letterlijk staat dat mensen gebruik kunnen maken van UMTS ipv EDGE. Volgens mij is dit nog altijd een snelle netwerk voor het zelfde geld. Oftewel de prijs/kwaliteit verhouding gaat omhoog!
Nee, dat is geknepen! 384 Kbit/s is de gewone UMTS snelheid, niet die van HSDPA. Nu is 1,8 Mb/s het volle pond met de verwachting dat dit binnenkort naar 3,6 wordt opgehoogd. In Duitsland gaat de upgrade zelfs volgens de geruchten binnenkort naar 7,2!
2e punt wat mij zorgen baart is de storingen + overbelastingen van de laatste tijd. Die was ik tot nu toe van KPN niet gewend.
De upload snelheid van Edge ziet er toch een stuk hoger uit in die tabel dan voor UMTS. Is dat verschil in de werkelijkheid ook zo groot, dat is dan toch geen verbetering bij de overstap naar het KPN netwerk?
Vandaag bijna een uur met Telfort aan het bellen geweest.Ik heb echt zeker 7 mensen aan de telefoon gehad om te vragen of ik mijn abo op kon zeggen.
Wat ik er wijzer van ben geworden is dat ik wel op kan zeggen, maar dat ik wel tot het eind van mijn contract moet betalen.
Ik zeg, dan heb ik er toch geen zak aan?
"dan moet u een klacht indienen"......en voordat ik iets kon zeggen word ik in het hoofdmenu gegooid en ben weer terug bij af, echt niet normaal meer hoe ik behandeld word.
Het spreekt natuurlijk voor zich dat als een partij een contract wijzigt die vooraf anders was, dat de andere partij dit contract nietig kan verklaren. Dat is gewoon logisch nadenken.
Blijkbaar is Telfort het helaas niet eens met deze logische redenatie.
Telfort BV
t.a.v. Contractbeheer
Postbus 512
2400 AM Alphen a/d Rijn
xxxxxx, 30/04/2007
Betreft: opzeggen abonnement
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij zeg ik mijn GSM abonnement per direct op wegens de verhoging van het tarief voor het bellen naar de klantenservice. Ik wens gebruik te maken van nummerbehoud, dus hoop dat u mijn abonnement kunt omzetten in een prepaidkaart.
Mijn gegevens zijn:
Aansluiting: 06 xxxxxxxx
Naam: x xx xxxxxxxxx
Adres: xxxxxxxxxxxx xx
Postcode & plaats: xxxx xx xxxxxx
Telefoon: xxx-xxxxxxx
Mocht u het opzeggen van mijn abonnement niet accepteren, dan verzoek ik u mij dat mede te delen. Ik zal in zo’n geval dan alsnog via de geschillencommissie proberen om het contract te laten ontbinden. De door mij aan u verstrekte incassomachtiging ten laste van rekeningnummer xxxxxxxxx komt te vervallen op de datum dat mijn abonnement wordt stopgezet. Verder zou ik graag een bevestiging willen ontvangen van deze opzegging.
Vriendelijke groet,
x xx xxxxxxxxx
Bijlage: kopie legitimatiebewijs
Overigens moet ik nog even een kleine nuancering brengen in het bericht dat mensen de volle UMTS snelheid krijgen. Telfort heeft namelijk geen U-Sims en het is wel noodzakelijk om dat te hebben voor UMTS snelheden. Ik ga er even achteraan hoe en wat want zo meteen kan het dus helemaal niet.
Wel een link gevonden om mijn verhaal bij te staan: Klik
Ook ik heb 2 x 20 min aan de telefoon gehangen om uiteindelijk te horen te krijgen dat ze een klacht voor me zouden aanmaken... ik zit sterkt te overwegen me abbo op te zeggen maar maakte me alleen zorgen over nummerbehoud, dit hoeft geen problemen op te leveren zoals daann0 in in de vorige post meld.
Nieuws voor Edge-abonnees van Telfort. Vanavond in het Radio 1-programma TROS Radio Online een item over deze kwestie met Telfort en de Consumentenbond rond 20:40 uur. Vanavond laat ook terug te beluisteren op www.radio-online.nl
ik heb ze een mail gestuurd en vriendelijk gevraagt of ze mijn abbo willen beindigen. heb een qtek 9100 en ga geen rooie cent uitgeven omdat Telfort ze netwerk er uitgooit.
dus einde contract. ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen, is nog ff afwachten op de reactie.
Beluister het item met Sander Gielen, marketingdirecteur Telfort en Edward Sterenborg van de Consumentenbond terug in Windows Media:
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio1/tros/radioonline/20070508-20.wma?start=39:04
Nee, mensen worden niet overgezet op HSDPA, maar op UMTS. Je krijgt dus de volle pond, zie de tabel en mail. HSDPA is gewoon een andere dienst die nog niet optimale dekking heeft. Het is wel dekkend, maar nog niet 100%.
Ik weet niet of het volgende al bekend was, maar dit las ik op Planet - Planet Internet Homepage
[..]
"En abonnees op Edge van Telfort kunnen tegen dezelfde kosten hun abonnement laten overgaan op hsdpa, dus kunnen ze veel sneller mobiel internetten", aldus de woordvoerder van KPN.
Maar hoe lang blijft dat tarief, ofwel: worden de klanten binnenkort op de hogere kosten gejaagd van een umts/hsdpa abonnement? De woordvoerder van KPN: "Dat is onbekend. Ik kan de toekomst niet voorspellen."
De Consumentenbond heeft de verplichte overgang aanhangig gemaakt bij de Opta, toezichthouder op de telecommarkt. Zo is Telfort vergeten om in de brief die aan Edge-abonnees is gestuurd te vermelden dat ze hun abonnement ook kosteloos kunnen beëindigen, iets wat volgens het consumentenrecht vereist is.
Ook zijn er bezwaren tegen de kosten die abonnees moeten maken om een nieuw toestel aan te schaffen voor hsdpa. Volgens KPN en Telfort moet een 'aanbieding' de pijn verzachten. De details ervan staan op Pocketinfo.nl. "Voor individuele gevallen van abonnees die recent nog Edge-abonnee zijn geworden zoeken we een gunstige oplossing."
Hmmm.... Ik was in mijn zoektocht naar een nieuwe device naief genoeg om niet even te zoeken naar het UMTS/EDGE verhaal (ook ik heb telfort).
Oke, ik ga een nieuwe device kopen; denk dat ik er na het lezen van deze thread wel uit ben dat het een UMTS-ding wordt... 
Voor degenen die al een EDGE device hebben dat geen UMTS ondersteunt: Je staat idd in je recht om het contract te ontbinden op basis van de veranderingen en het stoppen van aanbieden van EDGE.
-Bastiaen
Ah, de gifpil is geslikt, de slapende honden zijn wakker, blij dat ik sinds begin deze maand niet meer bij Telfort zit met mijn Treo 650 (EDGE) smartphone. 
Waar ik voor vreesde gebeurt ook: Telfort maakt het voor klanten niet makkelijk om op te zeggen. Dat je *kunt* opzeggen is iets anders dan hoe makkelijk het je wordt gemaakt, en hoeveel hindernissen je moet overbruggen. Denk daarbij aan een slechtgeinformeerde, onwillige klantenservice die de leek niet de juiste informatie verschaft. ("Geen idee, u kunt wellicht een klacht indienen")
Ten eerste geven ze niet expliciet aan dat dat uberhaupt kan (nee, ze zijn niet gek), en ten tweede proberen ze EDGE-gebruikers UMTS-telefoons aan te smeren tegen toch nog behoorlijke prijzen. Voor de leek is dit zeer verwarrend, en voor de hobbyist zeer vervelend en irritant.
De grote verliezer in dit geheel is de bezitter van een EDGE-only telefoon waar hij/zij geen afstand van wil of kan doen. EDGE is niet meer in Nederland, en het enige wat de EDGE-gebruiker nog kan doen is het contract met Telfort opzeggen: en dan nog, daar haal je EDGE niet mee terug. Het is of van GPRS gebruik maken bij Telfort, of opzeggen en gebruik van GPRS maken bij een andere provider. Telfort heeft dus een lose-lose situatie gecreëerd voor degenen met een EDGE-only smartphone.
En dat terwijl die gebruikers bij aanvang van hun contract een deal met Telfort hadden gesloten voor 12 of 24 maanden gebruikmaking van hun EDGE-netwerk.
De grote winnaar is degene die al een UMTS-telefoon bezit en een Maximaal Online bundel bij Telfort had, en de nieuwe UMTS-gebruikers van Telfort, die de beste "bang for the buck"-UMTS aanbieding van Nederland tegemoet zien.
Ik heb morgen een gesprek met een accountmanager van Telfort omdat we nu met 30 abonnementen terug gaan vallen naar een GPRS verbinding met onze datakaarten.
Alle laptops zijn in gebruik door het hele land, dus dat kan nog een leuke aktie worden. Daar komt verder nog bij dat de aangeboden kaart van Telfort niet met onze applicaties samenwerkt, dus dat we waarschijnlijk ook nog andere datakaarten aan moeten schaffen waar we geen vergoeding voor gaan krijgen.
Ik ben zeer benieuwd naar de reaktie...
Apart dat de applicaties wel met EDGE samenwerken, maar niet met UMTS/HSDPA. Gebruiken de applicaties niet gewoon het internet om de gegevens te verzenden en te ontvangen of een beveiligde tunnel over het internet? Dan zouden toch alle datakaarten wel moeten werken of zit ik nu helemaal fout?