Logo
Venster sluiten
InSided Media

• Windows Phone 7; de stand van zaken.

• Plaats een reactie
    Share |

Resultaten 1 tot 10 van de 10

• RobvT
      RobvT's schermafbeelding
      Redacteur
      790 Reacties

Thread starters
      17-01-12
      Nu Windows Phone 7 aan de volwassen fase begint van z\'n product cyclus wordt het tijd om eens wat echt day to day gebruik te omschrijven. Vele mensen zitten nog met vragen over hoe Windows Phone 7 nu precies in de praktijk ervaren wordt. Ik ga mijn beste beentje voor zetten om jullie met mij mee te laten kijken hoever het nu staat met Windows Phone en wat de verwachting is voor 2012 en verder.
      Lees de hele blogpost

• Valcon
      Schrijft lekker mee
      987 Reacties

17-01-12
      Ik mis toch nog een aantal zaken:
      • (wifi)tethering bij slechts een paar modellen
      • geen regionale POI's (en ander localization) bij Bing Maps/Search als je de NL-versie gebruikt
      • geen spraakherkenning als je de NL-versie gebruikt. Zelfs niet mogelijk om via een BT-head "gesproken" een te bellen contact te kiezen. Pure noodzaak voor de zakelijke gebruiker, en het is een feature dat WM6.5 gewoon al had
      • niet alle modellen "gratis" te unlocken (behalve wat Samsungs en HTC's dacht ik)
      • de chevron unlock is voorlopig stopgezet, dus als je officieel wil unlocken is een developer unlock a $99 de enige optie. Dat demotiveert gratis homebrew software
      Wat dat betreft heeft Android nog steeds een streepje voor. Zelfs WM6.5 kan al deze features probleemloos aan. Games, whatsapp, twitter e.d. zijn voor mij geen noodzaak. En aangezien ik vrijwel de hele dag aan een PC zit te werken, zou ik niet weten waarom ik de telefoon zou moeten gebruiken om m'n social media te lezen en updaten.

Dus ik hou het nog even op een zwaar getweakte, maar wel zakelijk perfect te gebruiken WM6.5.

• RonH
      RonH's schermafbeelding
      Member for Life
      9.934 Reacties

17-01-12
      @Valcon: Voor wat betreft de spraakherkenning: In het engels doet ie het goed bij mij hoor. "Call Corina Mobile", en hij belt netjes naar mijn vrouws mobieltje...

En qua unlocken: Mijn TP2 was ook heftig getweakt, maar tot op heden heb ik bij WP7 nog helemaal geen behoefte voor gehad. Het draait gewoon goed, echt waar.

• RobvT
      RobvT's schermafbeelding
      Redacteur
      790 Reacties

Thread starters
      17-01-12
      @Valcon tja..als je hem kraakt haalt het één van zijn sterkste punten weg....veiligheid En WiFi Tethering is langzaam maar zeker bij alle modellen mogelijk of bekend gemaakt dat het mogelijk wordt binnenkort. En waar jij voor Whatsapp en Twitter geen noodzaak ziet heb ik dat met voice dialing....ieder zo zijn smaak

• erwinhermans
      erwinhermans's schermafbeelding
      Is al aardig op weg
      223 Reacties

17-01-12
      Ik gebruik nu Android op de LG Optimus 2x. Met alle features die ik nu gebruik vind het systeem net zo eigenwijs als mijn vorige windows mobile toestel. Het hapert soms. En af en toe loopt ie vast. En dat had ik met mijn TP2 ook. Ik ben er dus niet van overtuigd dat android beter is dan windows mobile.
      Nu heb ik van het weekend even met windows phone gespeeld. Een HTC en een Lumia 800. Het type van HTC weet ik even niet. De HTC was een beetje haperend. Niet echt snel te noemen. De Nokia daarentegen had een veel beter scherm en bediende heel erg soepel.
      Nu is het windows phone een beetje wennen. Maar ik denk zelf als je ermee gespeeld hebt en je weet hoe het in elkaar steekt dat ook dat prettig werken is. Ik vond in ieder geval de Lumia 800 een bijzonder mooi toestel. Ik ben dus erg benieuwd naar de Lumia 900. En daarbij is geluidskwaliteit voor mij ook belangrijk. Dus als er audiofielen hier zijn die iets over de lumia 800 kunnen zeggen en zijn muzikale kwaliteiten zou ik dat op prijs stellen.

• Valcon
      Schrijft lekker mee
      987 Reacties

17-01-12
      @ron en @Rob:

Dat het goed draait geloof ik wel, ik heb vaak genoeg met die dingen gespeeld. Gevoelsmatig sneller en stabieler dan elk ander smartphone-OS dat ik ken, absoluut. Maarrrrr....

Ik gebruik mijn smartphone vooral voor zakelijke doeleinden. Daarvoor is/was WM6.5 uitermate geschikt. Inmiddels is WP7 een jaartje of 2 (toch?) te krijgen, maar zijn enkele "zakelijke" of "professionele" functies dus nog steeds niet aanwezig.

Het unlocken is voor mij noodzakelijk omdat ik zelf tooltjes wil kunnen schrijven en draaien zonder dat ik daarvoor $99 aan MS moet betalen. Dat vind ik van de zotte. Helaas is ChevronWP7 vooralsnog gestopt met het uitgeven van tokens, dus kun je je telefoon niet unlocken, tenzij je een specifiek merk en/of type hebt. Het argument dat dat niet veilig is, vind ik niet van toepassing; ik heb nog nooit problemen gehad op mijn smartphones met WM/PocketPC wat betreft virussen e.d. Da's gewoon een kwestie van weten wat je installeert. Daarbij is mijn eigen gebouwde software echt wel veilig.

Wat betreft NL en EN: voor zover ik weet is WP7 inmiddels in officieel Nederland geintroduceerd, ook in de Nederlandse taal. Maar localized content is er nog niet (blijkbaar wel voor een boel andere Europese landen, zoals Duitsland). Nu boeit mij persoonlijk dat niet zo, ik gebruik dat toch niet, maar ik vind het wel een beetje slordig van MS.

Allemaal zaken die Android (en WM6.5) prima geregeld hebben, afgezien van dat laatste punt van localization. Dus ik denk dat ik toch maar vast de Android SDK ga downloaden... Tenzij er snel toestellen komen die minimaal tethering hebben en unlockbaar zijn. De Lumia's vallen in elk geval al af, evenals de Acer's.

• RobvT
      RobvT's schermafbeelding
      Redacteur
      790 Reacties

Thread starters
      17-01-12
      Oorspronkelijk geplaatst door erwinhermans

En daarbij is geluidskwaliteit voor mij ook belangrijk. Dus als er audiofielen hier zijn die iets over de lumia 800 kunnen zeggen en zijn muzikale kwaliteiten zou ik dat op prijs stellen.

Ben absoluut geen audiofiel maar mis toch echt de SRS Sound Enhancement in de Nokia Lumia die ik wel in m'n Trophy had. Gelukkig maakt tie het met een hoop andere zaken weer goed.

Zonder Wrijving geen Glans.....

• JvanEkris
      JvanEkris's schermafbeelding
      Pocketinfo Guru
      15.193 Reacties

18-01-12
      Oorspronkelijk geplaatst door RobvT

Ben absoluut geen audiofiel maar mis toch echt de SRS Sound Enhancement in de Nokia Lumia die ik wel in m'n Trophy had. Gelukkig maakt tie het met een hoop andere zaken weer goed.

Dat was voor mij inderdaad een argument om niet de Nokia Lumia prive te gaan gebruiken...

Jaap

[URL="http://modernnomads.info"]modernnomads.info[/URL], de plek voor zakelijke mobiele PocketPC gebruikers en hun beheerders.
      WikiMaster [url=http://www.pdatotaal.info/forum/showwiki.php?title=Handleiding:Meer+doen+met+je+Windows+Mobile+telefoon]Nederlandse Windows Mobile Wiki[/url].

• erwinhermans
      erwinhermans's schermafbeelding
      Is al aardig op weg
      223 Reacties

19-01-12
      Dat SRS en dolby heb ik ook in mijn LG. Maar ik gebruik het nooit. Om muziek te luisteren wik ik het liefste dat de sound puur natuur uit de dopjes (monster turbine copper edition) komt. Ik gebruik dan ook mp3 van hoge kwaliteit, 320kbps samplerate. Nu heb ik mijn LG toevallig eens vergeleken met een iphone (die toch als referentie word gezien op portable muziek gebied), en daar hoorde ik geen verschil. Ik vond mijn LG zelfs in sommige dynamische stukken van de muziek zelfs beter klinken.
      Nu weet ik dat op zich Nokia wel bekend staat van zijn goede mediaspelers in de telefoons. Maar toch. Ik ben verwend. Maar dat ze niet hebben gekozen voor SRS sound enhancement is voor mij persoonlijk dan weer een plus.

• JvanEkris
      JvanEkris's schermafbeelding
      Pocketinfo Guru
      15.193 Reacties

19-01-12
      Oorspronkelijk geplaatst door erwinhermans

Nu weet ik dat op zich Nokia wel bekend staat van zijn goede mediaspelers in de telefoons. Maar toch. Ik ben verwend. Maar dat ze niet hebben gekozen voor SRS sound enhancement is voor mij persoonlijk dan weer een plus.

Je kunt het ook uitzetten als je het niet wilt, maar de keuze is wel prettig, zeker als je HTC anders als een blikje klinkt.

Jaap

[URL="http://modernnomads.info"]modernnomads.info[/URL], de plek voor zakelijke mobiele PocketPC gebruikers en hun beheerders.
      WikiMaster [url=http://www.pdatotaal.info/forum/showwiki.php?title=Handleiding:Meer+doen+met+je+Windows+Mobile+telefoon]Nederlandse Windows Mobile Wiki[/url].