Logo
Venster sluiten
InSided Media

• Lekker lang lezen in het weekend blog (6)

• Plaats een reactie
    Share |

Resultaten 1 tot 4 van de 4

• mathizel
      mathizel's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      797 Reacties

Thread starters
      18-12-11
      Kater eindelijk een beetje weg. Je telefoon teruggevonden in de bar van gisteren (of niet). Aan de kerstgekte voldaan tijdens de koopzondag. Je degelijke Skoda, Volkswagen, Renault, Saab, Peugeot, Bugatti, Audi, Lexus of wellicht Citroen in het parkeervak gepleurd. Net een drempeltje meegepakt waardoor je een deuk hebt.
      Lees de hele blogpost

• haz
      Is al aardig op weg
      140 Reacties

18-12-11
      Het is allemaal afhankelijk hoe en waarvoor je een PC gebruikt. Persoonlijk geloof ik er absoluut niet in dat de tablet de PC zal gaan vervangen want een tablet is ten opzichte van een (goeie) PC met b.v. een i5 intel processor van 3.06 gHz en 6MB werkgeheugen toch wel een beetje behelpen. Een laptop of e-machine zie ik dan eerder als concurrent voor de PC. Toch bestaan beiden goed naast elkaar en is de PC niet verdwenen. Dat zal ook niet door de Tablet gebeuren. De tablet is gewoon een mogelijkheid die er bij is gekomen, als 3e optie. Wat ik niet zo goed begrijp is dat er velen zijn die een Smartphone kopen omdat deze een dual core 1.5 gHz processor heeft en bestempelen dezelfde smartphone met een 1.2 dual core processor als te zwak. Vervolgens zweren ze bij een Tablet met een dualcore processor van 1.2 gHz, die is dan opeens geweldig. Tot op heden doen fabrikanten van tablets ons geloven dat er een geweldige markt is voor de tablet, terwijl er ook zat voorbeelden zijn van fabrikanten die de tablet niet aan de straatstenen kwijt raken. Al een tijd wordt de tablet enorm gehypt, de werkelijkheid is anders want tot nu toe is alleen Apple degene die een markt heeft weten aan te boren. Het is niet dat ik niet in Windows 8 zou geloven, dat zeker wel maar ik geloof er zeker niet in dat de tablet de andere mogelijkheden gaat vervangen. Eerder nog zou ik persoonlijk een e-machine met goeie specs aanschaffen, dan heb je een completer verhaal. Voor de volledigheid nog even, toen de smartphones verschenen werd er ook al geroepen dat deze de PC zou gaan vervangen, wat is daar van terecht gekomen?

• RonH
      RonH's schermafbeelding
      Member for Life
      9.934 Reacties

19-12-11
      Voor de zakelijke markt is Windows 8 een verschrikking. Telkens is de overgang naar een nieuwe versie van Windows redelijk te doen geweest voor de gebruikers. Ondanks de verschillen was er nog altijd dezelfde look&feel.

Maar nu moeten alle gebruikers ineens aan de Metro interface. Dat beloofd een cultuurshock onder de doorsnee gebruikers hier op het werk. En een verdubbeling van de helpdesk, ben ik bang. Nu is gelukkig met wat tweaking de oude interface weer terug te zetten, maar waarom deze overgang?

Of wordt dit een 2e Windows ME (Multiple Ellende)? Ofwel krijgt de zakelijke markt straks weer het advies om Windows 8 maar over te slaan en te wachten op Windows 9? Wij zijn nu druk bezig met de migratie naar Windows 7, en ik denk dat Windows 8 aan ons voorbij gaat. En niet alleen voor de gebruikers, maar ook om alle applicaties weer opnieuw te packagen.

Windows 8: Leuk voor thuis, maar zakelijk gezien zie ik er geen toekomst voor.

• hoekstras
      hoekstras's schermafbeelding
      Is al aardig op weg
      183 Reacties

21-12-11
      @RonH Je moet niet de Metro UI gebruiken. Ook zakelijke gebruikers niet. Een enkele group policy setting zal al voldoende zijn.