Logo
Venster sluiten
InSided Media

• Open platform of geloten????

• Plaats een reactie
    Share |

Resultaten 1 tot 4 van de 4

• erwinhermans
      erwinhermans's schermafbeelding
      Is al aardig op weg
      223 Reacties

Thread starters
      21-10-11
      Dat is dus wat ik mij afvraag. Tussen alle smartphones die nu aan de consument worden aangeboden zijn er eigenlijk maar 3 die de boventoon voeren. En dat is apple, windows phone en android.

Waar apple en windows phone heel erg gesloten zijn voor wat betreft personalisatie is android dat juist niet. Maar langzaamaan begin ik me af te vragen of dat "open" systeem wel zo goed is. Ik bedoel. Als ik kijk naar de iphone en windows phone dan heb ik het idee dat die systemen het altijd doen. Ze lopen niet vast. Je hoeft ze niet elke dag te resetten. Dit in tegenstelling tot mijn android die na een 2 dagen altijd maant tot een reset omdat de verwerking van een simpele opdracht ineens wel erg veel tijd kost. Okee. Ik kan mijn walpapers en ringtones instellen zoals ik het wil. Ik kan een homescreen programma gebruiken van mijn keuze. Maar als ik heel eerlijk ben doe je dat maar 1 keer instellen en daarna kom je er eigenlijk niet meer aan. Ik had toch liever gezien dat ik niet om de dag mijn telefoon moest resetten. Dat ik zeker wist dat als ik hem uit standby haal dat ie altijd even snel reageert. Er zijn momenten dat ik wel verlang naar een iphone of een windows phone. Qua apps weet ik zeker dat daar niet het verschil in zit. Qua personalisatie... Tja. Is dat nog wel zo belangrijk? Qua snelheid. Dat is zeker belangrijk.

Maar goed. Dit is dus mijn idee hierover. Ik zou wel eens willen weten hoe andere smartphonegebruikers hierover denken.

Erwin Hermans
      Device : LG Optimus 2x Speed 8Gb with 32Gb MicroSD

• RonH
      RonH's schermafbeelding
      Member for Life
      9.934 Reacties

21-10-11
      Ik heb ook erg met deze gedachte gezeten. Ik had een Touch Pro2 die helemaal getweakt was naar mijn wensen. Ik keek er ook reuze tegenop om het gesloten WP7 te gaan gebruiken. Uiteindelijk liep ik tegen een 7Pro aan die een bekende van dit forum voor een zeer aantrekkelijke prijs van de hand deed. Dus toch maar de stap gewaagd.

Nou, in eerste instantie zat ik met NoDo en kon ik niet op de marketplace. Dan werk je dus zoals dat heet Out-of-the-Box. Dat begint aardig te vervelen na een paar weken, dat kan ik je verzekeren. Ik kreeg er zelfs al spijt van...

Maar het apparaat werkte als een tierelier, geen hangers, geen vertraging, gewoon zoals het zou moeten. En nu met Mango en een (steeds beter gevulde) Nederlandse Marketplace wil ik niet meer terug naar mijn TP2. En heb ik ook geen behoefte om Android te proberen. Nee, ondanks het gesloten OS is WP7 mij heel goed bevallen. Net als je zelf schrijft: Je past maar af en toe iets aan, om vervolgens het gewoon zo te gebruiken. Dan heb ik liever een OS dat naadloos reageert!

• krab
      krab's schermafbeelding
      Ingeburgerd
      2.914 Reacties

21-10-11

Waar apple en windows phone heel erg gesloten zijn voor wat betreft personalisatie is android dat juist niet. Maar langzaamaan begin ik me af te vragen of dat "open" systeem wel zo goed is. Ik bedoel. Als ik kijk naar de iphone en windows phone dan heb ik het idee dat die systemen het altijd doen. Ze lopen niet vast. Je hoeft ze niet elke dag te resetten. Dit in tegenstelling tot mijn android die na een 2 dagen altijd maant tot een reset omdat de verwerking van een simpele opdracht ineens wel erg veel tijd kost. Ik had toch liever gezien dat ik niet om de dag mijn telefoon moest resetten. Dat ik zeker wist dat als ik hem uit standby haal dat ie altijd even snel reageert. Er zijn momenten dat ik wel verlang naar een iphone of een windows phone. Qua apps weet ik zeker dat daar niet het verschil in zit. Qua personalisatie... Tja. Is dat nog wel zo belangrijk? Qua snelheid. Dat is zeker belangrijk.<br />
      <br />
      Maar goed. Dit is dus mijn idee hierover. Ik zou wel eens willen weten hoe andere smartphonegebruikers hierover denken.

Dan doe je toch iets waardoor hij vastloopt. Ik heb 2 Android powered telefoons (LG ME P350 en een ZTE Blade) en geen vastlopers gehad. Soms geeft het systeem aan dat het programma "onverwachts gestopt is" dat wordt gelijk afgesloten en blijft het systeem bruikbaar, zonder een softreset.

Ik heb beide geroot en de ZTE Blade draait een alternatieve 2.3 ROM.En ik heb een hele vracht apps geinstalleerd staan..............

• erwinhermans
      erwinhermans's schermafbeelding
      Is al aardig op weg
      223 Reacties

Thread starters
      21-10-11

Dan doe je toch iets waardoor hij vastloopt. Ik heb 2 Android powered telefoons (LG ME P350 en een ZTE Blade) en geen vastlopers gehad. Soms geeft het systeem aan dat het programma "onverwachts gestopt is" dat wordt gelijk afgesloten en blijft het systeem bruikbaar, zonder een softreset. <br />
      <br />
      Ik heb beide geroot en de ZTE Blade draait een alternatieve 2.3 ROM.En ik heb een hele vracht apps geinstalleerd staan..............

Ik zou niet weten wat ik verkeerd doe. Ik gebruik SPB shell 3D. Het toestel is geroot. En ik heb een 114 apps erop staan. Wat ik wel merk is dat als er updates vanuit de marketplace komen het toestel ineens heel traag reageert. Ik kan het toestel ook niet gebruiken tijden het updaten van apps. Ik heb verder weinig open staan. Gebruik geen twitter of facebook. Geen live wallpapers. Ik zou niet weten hoe ik hem op snelheid kan houden.