Logo
Venster sluiten
InSided Media

• N95 firmware update (V 12.0.013)

• Plaats een reactie
    Share |

Resultaten 1 tot 15 van de 30

• Peter Visser
      Peter Visser's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      271 Reacties

Thread starters
      10-07-07
      Er schijnt binnenkort een nieuwe firmware update voor de N95 te komen. Zie Symbian-Guru.com voor meer info.

Nokia N900 en de Nokia N97 beide met 8gb kaartje als extra geheugen.

• Ghozd
      Ghozd's schermafbeelding
      Member for Life
      2.814 Reacties

10-07-07
      De firmware is als het goed is beschikbaar!!
      Zie hier (Nokia N95 blog - Nokia N95 firmware update: 12.0.013)

Je moet je N95 gewoon even aan de computer hangen en de Nokia Software Updater draaien.. Succes..!!!

Dat wordt vanavond even updaten en dan genieten van de A-GPS....

Paul

[URL="http://www.mobilityminded.com"]Sr. News & Review Editor @ MobilityMinded[/URL]

• Ghozd
      Ghozd's schermafbeelding
      Member for Life
      2.814 Reacties

10-07-07
      Ik heb vandaag de update erop gezet. Mijn ervaring is dat de N95 aanzienlijk sneller geworden is. Heel erg fijn. De menu's gaan sneller en de programma's worden sneller opgestart. Dit is Vooral te merken in het menu "Programma's Verwijderen". Eerst duurde het gigantisch lang voordat je de lijst kreeg, nu gaat het echt een stuk sneller. Ik ben erg blij met deze update.

Paul

[URL="http://www.mobilityminded.com"]Sr. News & Review Editor @ MobilityMinded[/URL]

• Peter Visser
      Peter Visser's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      271 Reacties

Thread starters
      10-07-07
      Update staat erop, lijkt wat sneller, we gaar er even mee spelen, zo te zien werkt het allemaal.

Nokia N900 en de Nokia N97 beide met 8gb kaartje als extra geheugen.

• Ber|Art
      Nieuw Lid
      2 Reacties

10-07-07
      Als ik via de PC-Suite de firmware update wil doen zie ik niet de nieuwe firmware (12.0.013) NIET. Ik heb een N95, wat doe ik fout?

• juriaan22
      juriaan22's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      452 Reacties

10-07-07
      Oorspronkelijk geplaatst door Ber|Art

Als ik via de PC-Suite de firmware update wil doen zie ik niet de nieuwe firmware (12.0.013) NIET. Ik heb een N95, wat doe ik fout?

BerIArt,

Deze update is alleen voor non branded nokia n95. misschien is die van jou met Sim lock (t-mob. voda)

Voor de branded n95 komt er later een update beschikbaar.

gr jruiaan

I'm an eternal optimist that's why I'm complaining all the time

• proz
      Is al aardig op weg
      122 Reacties

10-07-07
      Ik werk bij de belcompany en hebben vandaag ook een bericht gekregen.

Microsoft Live Messenger voor (Nokia) Symbian 60 versie 3 toestellen
      De afgelopen dagen heeft er intern een mailtje gecirculeerd met hierin een beta-versie van Microsoft Live voor Symbian 60 versie 3 toestellen. Als je dit installeert heb je Hotmail en Live Messenger op je Nokia. Let op; dit is een beta-versie!

In het verleden hebben we gezien dat Microsoft de beta-versies vaak maar tijdelijk laat werken. Beloof de klanten voorlopig nog niet dat je nu al kunt Hotmailen en MSN'en, want Microsoft zou ieder moment kunnen besluiten om de beta-test te beëindigen. Daarnaast zitten er in deze beta-versie nog wat kleine bugs.

Op dit moment is de beta-versie alleen nog maar verkrijgbaar in het underground circuit. Als klanten er om vragen, vertel ze dan dat het om een beta-versie gaat en dat die nog niet officieel verkrijgbaar is. Zodra Microsoft Live Messenger live gaat, kunnen klanten deze vinden in de functie "Downloaden" in het hoofdmenu van de volgende toestellen:

3250 N71 E50
      5500 N73 E60
      5700 XpressMusic N75 E61
      6110 Navigator N76 E61i
      6120 N77 E62
      6121 N80 E65
      6290 N91 E70
      N91 (8GB) E90
      N92
      N93
      N93i
      N95

---------------------------------------------------------------------------------------

Nieuwe firmware voor de Nokia N95
      Sinds afgelopen vrijdag is er een nieuwe versie firmware voor de Nokia N95 (versie 12.0.013). De belangrijkste vernieuwing is, dat er nu quick-fix ter ondersteuning van de GPS ontvanger is toegevoegd. Quick-fix download om de paar dagen een kleine hoeveelheid informatie (5 kB) en weet daardoor dan precies waar de GPS satelieten hangen op een bepaald tijdstip. De N95 heeft dan een veel snellere fix (het moment dat hij weet waar hij is) dan voorheen. Standaard staat Quick-fix uit en dat is op de volgende manier aan te zetten:

Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Positiebepaling > Positiebepalingsserver > Selecteer hier een Toegangspunt.

Klanten kunnen hun toestel zelf upgraden via Nokia PC Suite en de (vaak) meegeleverde USB datakabel.

Let op; er zijn al wel wat problemen geraporteerd over de update procedure. Zo blijkt de backup en restore van PC Suite niet altijd goed te werken en gebruikers klagen over dat bepaalde data niet is teruggezet. De backupfunctie van het toestel zelf blijkt beter te werken. Dit kun je op de volgende manier doen:

Menu > Instrumenten > Geheugen > Opties > Reservekopie.

Echter kan het nog steeds zo zijn dat bepaalde zelf geïnstalleerde applicaties niet meer werken of niet meer getoond worden, deze dienen dan opnieuw geïnstalleerd te worden. Daarnaast kan het ook zijn dat bepaalde gebruikers nog steeds oude versies te zien krijgen als meest recent. Dat zijn dan vaak de "network branded" toestellen van T-Mobile en Vodafone zelf, of toestellen die uit een ander land geïmporteerd zijn. Die toestellen hebben een andere productcode en de update voor die versies verschijnen later.

• Esy ®
      Esy ®'s schermafbeelding
      Is al aardig op weg
      223 Reacties

10-07-07
      Oorspronkelijk geplaatst door proz

Ik werk bij de belcompany en hebben vandaag ook een bericht gekregen.

Microsoft Live Messenger voor (Nokia) Symbian 60 versie 3 toestellen
      De afgelopen dagen heeft er intern een mailtje gecirculeerd met hierin een beta-versie van Microsoft Live voor Symbian 60 versie 3 toestellen. Als je dit installeert heb je Hotmail en Live Messenger op je Nokia. Let op; dit is een beta-versie!

In het verleden hebben we gezien dat Microsoft de beta-versies vaak maar tijdelijk laat werken. Beloof de klanten voorlopig nog niet dat je nu al kunt Hotmailen en MSN'en, want Microsoft zou ieder moment kunnen besluiten om de beta-test te beëindigen. Daarnaast zitten er in deze beta-versie nog wat kleine bugs.

Nieuwe firmware voor de Nokia N95

Let op; er zijn al wel wat problemen geraporteerd over de update procedure. Zo blijkt de backup en restore van PC Suite niet altijd goed te werken en gebruikers klagen over dat bepaalde data niet is teruggezet. De backupfunctie van het toestel zelf blijkt beter te werken. Dit kun je op de volgende manier doen:

Ik heb MSN prima werkend. Indien hij ermee stopt dan zie ik dat wel weer.

Wat betreft de backup van de N95 na de update......
      Ik heb inderdaad veel werk gehad om alles weer zo te krijgen dat het werkte.
      Meerder applicaties deden het niet meer maar ik heb ook alle toegangspunten opnieuw moeten installeren.

Na een dag pielen was alles weer OK. (kan er ook aan gelegen hebben dat ik die dag een geweldige kater had.)
      Ik merk idd wel een behoorlijke snelheidswinst.

Eric

• proz
      Is al aardig op weg
      122 Reacties

11-07-07
      Mijn backup heeft gewerkt, hij deed wel raar met ' bezig met installatie ' oid.. uiteindelijk weggedrukt maar heeft wel gewerkt, al me oude spul en ook dat van me geheugenkaartje werkt nog, bij een eerdere update niet.

En wat betreft de GPS..
      Even voor de duidelijkheid, ik zocht naar een comment ergens over iemand die zei hoe de gps nou was, ik las allemaal rotzooi over fototjes en snelheid van het toestel.. in ieder geval hier de comment waar andere ook opzoek zijn denk ik:

Had eerst een fix in 2 tot 4 minuten.. nu in 10 seconden, wat de N95 nu echt de bom maakt, enige min punt was eerst de gps.. nu dus echt niet meer! super camera, super gps, alles

dus: FIX in 10 seconden!

• rvmunst
      Nieuw Lid
      1 Reacties

13-07-07
      Hallo,kan iemand mij zeggen waarom ik niet de nieuwe update kan krijgen?
      Ik heb een simlockvrije N95.
      Als ik de Nokia updater start om te kijken naar updates ziet hij alleen de ver 11.0.026 , ik heb de software-updater opnieuw bij Nokia gedownload,maar kan niet aan de update 12.0.013 komen.
      Graag hulp.

• peerke63nl
      peerke63nl's schermafbeelding
      Is al aardig op weg
      138 Reacties

14-07-07
      Hoi...
      Ik kan nog niet updaten... want mijn N95 ligt bij de KPN-service omdat het hele batterijmanagement aan gruzelementen leek.
      Een dag aan de lader leggen en nog aangeven dat de accu leeg is... en vervolgens na een half uurtje zou de accu opeens vol zijn terwijl die van de lader af is.

De status van reparatie is nu: wachtend op reserve onderdelen.
      Baal er wel van want is inmiddels al meer als een week onderweg.....

Zijn er meer mensen met een N95 met accu-problemen (of wat daar op lijkt)?

Cheerio
      Peerke

• robbert
      robbert's schermafbeelding
      Is al aardig op weg
      161 Reacties

16-07-07
      Heb gisteravond de update gedraaid, is goed verlopen. MAAR nu werkt de GPS niet meer?!?! Als ik iedereen hoor zou het allemaal sneller en beter moeten zijn maar die van mij krijgt geen verbinding meer, kaarten zijn weg? Stonden gewoon op de geheugenkaart. Iemand al zoiets mogen ervaren?

Geen handtekening meer ik verander teveel............

• linkspoot
      Net begonnen
      1 Reacties

16-07-07
      De GPS van de N95 was een "pain in the ass" . Had inmiddels TOMTOM geinstallerd en een externe muis aangesloten. Na de upgrade gaat het helemaal goed met maps. Wachten is nu nog op een TOMTOM versie geschikt voor de ingebouwde GPS ontvanger.

Hans

• Ber|Art
      Nieuw Lid
      2 Reacties

28-07-07

Deze update is alleen voor non branded nokia n95. misschien is die van jou met Sim lock (t-mob. voda) Voor de branded n95 komt er later een update beschikbaar. gr jruiaan

Thx!

Klopt ik heb de N95 van vodafone. Ik las op een aantal fora's dat je van je Branded toestel ook een unbranded kan maken door een nummer te veranderen de nieuwe firmware te installeren. Ik zag ook dat dan alles van Vodafone weg is (en je contacten ook) en dat je dan een unbranded toestel hebt. Is dit veilig? Verstandig? Zijn dan ook alle Vodafone (email, internet e.d.) settings weg?

Of is het beter om te wachten totdat "Vodafone" ook met een firmware update komt?

• yabbanoname
      Nieuw Lid
      1 Reacties

29-07-07
      k heb m laten unlocken (kingmobilephone) en geupgrade via de Nokia Suite naar de v12 software.
      Geen issues (ja, de unlock actie leek initieel te falen door 2x "code error" te geven, echter later bleek dat de unlock zn werk had gedaan, een Orange simkaartje ging gewoon werken (t was een Vodaphone lock)