Logo
Venster sluiten
InSided Media

• Qtek 9100 ziet storage card niet meer

• Plaats een reactie
    Share |

Resultaten 1 tot 15 van de 18

• kUUkske
      kUUkske's schermafbeelding
      Net begonnen
      2 Reacties

Thread starters
      19-11-06
      Hallo,
      Help! Mijn 7 maanden oude Qtek 9100 (NL) ziet de mini SD storage card niet meer.

Eerst even een paar feitjes, in de juiste volgorde:
      - tot 10 dagen terug deed alles het feilloos
      - ik heb geen enkele update gedraaid ofzo
      - 9 dagen geleden issie gevallen
      - scherm was kapot, heb ik laten repareren
      - kon in de verkenner (zowel op PPC alsop XP) wel een map 'storage card' vinden, maar die bleek gewoon op de ROM van de PPC te staan, hij keek dus niet naar het kaartje zelf
      - bij start/instellingen/systeem/geheugen/opslagkaart zegt-ie ' Totaal geheugen opslagkaart: Niet '
      - ik heb een harde reset gedaan (die via start/instellingen/opslag wissen/1234/JA)
      - nu was de map 'storage card' verdwenen
      - de mini SD storage card wordt helemaal niet meer herkend/gezien (bij start/instellingen/systeem/geheugen/opslagkaart zegt-ie nog steeds ' Totaal geheugen opslagkaart: Niet '
      - Pocket PC Mechanic erop gezet om de Mini SD te formatteren: de Qtek ziet het kaartje niet
      - het kaartje kan ik via de cardreader met adapter prima op m'n PC inprikken en lezen etc.
      - via XP en een cardreader met adapter HPUSB Disk Storage Format Tool V.2.0.6 het kaartje FAT geformatteerd
      - soft reset gedaan: Qtek ziet 'm nog steeds niet

Oei. Wat nu? Heb ik iets fout gedaan? Of wordt dit een gevalletje garantie?
      Alvast veel dank aan een ieder die reageert!
      Groetjes,
      kUUkske

• ron.ger
      ron.ger's schermafbeelding
      Community Contactgroep
      1.531 Reacties

19-11-06
      Het lijkt er toch heel sterk op dat door die val 10 dagen geleden niet alleen je scherm, maar ook je SD-slot kapot is gegaan. Of ze hebben bij de reparatie iets losgetrokken of niet goed aangesloten. Kortom: een hardwarefout die je moet laten repareren, lijkt me.

Groeten,
      Ronald

[I]I�ve got it in my Pocket:[/I]
      [FONT="Arial Narrow"][B]HTC TouchPro2 [COLOR="Magenta"]|[/COLOR] HTC X7500 [COLOR="Magenta"]|[/COLOR] Navigon MN7 [COLOR="Magenta"]|[/COLOR] GNS TrafficBoxplus FM9BT-Y [COLOR="Magenta"]|[/COLOR] Parrot CK3100[/B][/FONT]

• koekiemonster32
      koekiemonster32's schermafbeelding
      Mobilyz Guru
      1.525 Reacties

19-11-06
      Toen ik mijn acer n10 op de grond liet vallen, was er in eerste instantie niets aan de hand, maar na een paar dagen deed het sd-slot het niet meer. Het kan dus wel, slot stuk na val.

• JvanEkris
      JvanEkris's schermafbeelding
      Pocketinfo Guru
      15.193 Reacties

20-11-06
      Als het moederbord probleempjes gaat kennen kan alles. Ik zou met de leverancier gaan overleggen want het kan heel goed dat het een beschadiging is van het moederbord waarbij wellicht zelfs de reparatie te verwijten is (bij mijn weten zitten veel schermen best stevig op het moederbord).

Jaap

[URL="http://modernnomads.info"]modernnomads.info[/URL], de plek voor zakelijke mobiele PocketPC gebruikers en hun beheerders.
      WikiMaster [url=http://www.pdatotaal.info/forum/showwiki.php?title=Handleiding:Meer+doen+met+je+Windows+Mobile+telefoon]Nederlandse Windows Mobile Wiki[/url].

• kUUkske
      kUUkske's schermafbeelding
      Net begonnen
      2 Reacties

Thread starters
      27-11-06
      UPDATE:

Gisteren mijn mini-SD kaartje even in een andere Qtek 9100 gestopt om te kijken of het kaartje zelf gelezen kon worden. Op die manier kon ik uitsluiten dat het aan het kaartje zelf lag. Het kaartje zelf bleek meteen prima leesbaar, dus moest het aan mijn 9100 liggen, dacht ik.
      En nu het wonderlijke: toen ik het kaartje in mijn 9100 terugdeed, was hij weer te benaderbaar. Het is me een raadsel hoe dit kan, maar kennelijk heeft er iets plaatsgevonden waardoor het allemaal goed is gekomen.

Aan degenen die me van hun hulp voorzagen hierboven: DANK

kUUkske

• missvirusje
      Is al aardig op weg
      55 Reacties

19-09-07
      Hmm.. sinds vandaag kan mijn qtek9100 geen storage card meer vinden.. altijd prima gedaan en nu vind ie het niet meer..

• ron.ger
      ron.ger's schermafbeelding
      Community Contactgroep
      1.531 Reacties

19-09-07
      Dat kan dus van alles zijn. Kijk eerst eens of je kaartje in orde is, door het in een ander apparaat of een cardreader te stoppen.

Groeten,
      Ronald

[I]I�ve got it in my Pocket:[/I]
      [FONT="Arial Narrow"][B]HTC TouchPro2 [COLOR="Magenta"]|[/COLOR] HTC X7500 [COLOR="Magenta"]|[/COLOR] Navigon MN7 [COLOR="Magenta"]|[/COLOR] GNS TrafficBoxplus FM9BT-Y [COLOR="Magenta"]|[/COLOR] Parrot CK3100[/B][/FONT]

• missvirusje
      Is al aardig op weg
      55 Reacties

19-09-07
      Sinds vandaag kan mijn qtek 9100 de storage card niet meer vinden.
      Ik heb een soft reset uitgevoerd en nog steeds is mijn sd niet gevonden.
      Ik heb er nooit problemen mee gehad, heb het kaartje eruit gehaald en er weer ingeklikt maar helaas..

Qtek is nooit gevallen.

Iemand nog tips?

• joke_name
      joke_name's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      657 Reacties

20-09-07
      Ik denk dat je even moet formateren.

En het is misschien handig om dit thread even door te nemen.

http://forum.pocketinfo.nl/f7/pocket...nleesbaar.html

Nuttige post? denk eens aan het weegschaaltje.
      (blauwe poppetje met potloodje)
      Telefoon historie: van SPV C500 naar MDA Vario naar HTC tytn.

• RonH
      RonH's schermafbeelding
      Member for Life
      9.934 Reacties

20-09-07
      Probeer hem met een cardreader eens aan je pc.
      En kijk dan of je hem kunt lezen, en of je er naar toe kan copieren. Dan sluit je uit dat het kaartje defect is, of dat je pda een probleem heeft.

HTC 7Pro

• montfort
      Moderator montfort's schermafbeelding
      Moderator
      5.430 Reacties

20-09-07
      [modbreekt]
      missvirusje,
      Het is niet de bedoeling dat je dubbelpost. Zoals je ziet leidt dit tot versnipperde reacties. Ik heb nu je draadje gecombineerd met de eerdere post in dit draadje. Voortaan de discussie graag op 1 plaats houden.
      Belangrijk is juist dat je de reacties leest en daar mee verder gaat. In dit geval had je er al een van ron.ger waar je niet op reageert, maar in plaats daarvan maak je een nieuw draadje aan.....

[/modbreekt]

• missvirusje
      Is al aardig op weg
      55 Reacties

20-09-07
      Oorspronkelijk geplaatst door joke_name

Ik denk dat je even moet formateren.

En het is misschien handig om dit thread even door te nemen.

http://forum.pocketinfo.nl/f7/pocket...nleesbaar.html

Dit heb ik dus net gedaan, maar nog steeds geen storage card.. zal die dan wel stuk zijn..
      (Heb geen card reader)..

• RonH
      RonH's schermafbeelding
      Member for Life
      9.934 Reacties

20-09-07
      Oorspronkelijk geplaatst door missvirusje

Dit heb ik dus net gedaan, maar nog steeds geen storage card.. zal die dan wel stuk zijn..
      (Heb geen card reader)..

En niemand in je vriendenkring?
      Of iemand met een Qtek 9100 (of KJam, of Vario, die zijn hetzelfde)

HTC 7Pro

• missvirusje
      Is al aardig op weg
      55 Reacties

20-09-07
      Oorspronkelijk geplaatst door RonH

En niemand in je vriendenkring?
      Of iemand met een Qtek 9100 (of KJam, of Vario, die zijn hetzelfde)

Nee Helaas,
      Alleen de HTC S710 en de HTC TyTN maar dat zijn die hele kleine kaartjes.

Ik heb wel een cardreader maar daar past geen Mini SD in, wel de gewone SD.
      ik heb de MediaGear USB 2.0

• missvirusje
      Is al aardig op weg
      55 Reacties

20-09-07
      Ik heb nu net een cardreader opgehaald.
      maar nu zie ik dus wel de storage card op mijn laptop zelf..
      hoe formateer ik de boel dan? niet met flash mate? want dat bestandje komt op je ppc terecht..
      iemand tips?