Logo
Venster sluiten
InSided Media

• Telfort trekt in juni stekker uit EDGE

• Plaats een reactie
    Share |

Resultaten 1 tot 15 van de 227

1 2 3 4 5 6 7

• Black-Rose
      Black-Rose's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      468 Reacties

Thread starters
      02-03-07
      Zoals jullie allen weten gaat het Telfort-netwerk over op het KPN-netwerk. Nu zou je verwachten iedereen blij! Betere en constantere dekking voor de Telfort abbonnees.
      Zo werd ik vandaag verrast door het feit dat ik al een hele tijd niet bereikbaar was, moest tel nog omzetten naar het KPN-netwerk.

Ik ben sceptisch...
      Ik heb een paar maanden terug m'n Telfort abbonnement verlengt vanwege de ondersteuning van EDGE. Dit werkte erg goed en er was duidelijk verschil te zien/merken in snelheid vergeleken met het (langzamere) GPRS.

Nu vindt ik het niet erg dat er nu UMTS aan de Telfort klanten wordt aangeboden, maar hoe gaat men dat doen met EDGE? Naar wat ik begrijp ondersteunen ze dit dadelijk niet.
      Ik heb een toestel dat EDGE ondersteund, maar geen UMTS. Ze beloven hier een oplossing voor te vinden d.m.v. aanbiedingen...

Wat zullen deze aanbiedingen inhouden? Een vergelijkbaar toestellen als de Qtek S200, die UMTS ondersteunen zijn er niet veel van. Deze Windows based toestellen zijn over het algemeen de duurdere toestellen en er zal waarschijnlijk dus een aardig bedrag bij gedaan moeten worden. Ik heb hier toch niet omgevraagd? Doen Telfort/KPN er niet verstandiger aan een langere periode een passende aanbieding aan te bieden čn EDGE te blijven ondersteunen?

Weet iemand hier er al meer over? Bij voorbaat sorry als ik dubbel post.

In gebruik: HTC S310 en HTC TD2
      Verleden tijd: Motorola MPx220, Qtek S200 (WWE), HP IPAQ hx 2190b, HTC TyTN II (WWE)

• Blauwe Veter
      Blauwe Veter's schermafbeelding
      Mobilyz Guru
      1.046 Reacties

02-03-07
      ff gezocht (ook ik zit bij Telfort )

Vraag :Wat gaat er met EDGE gebeuren op het KPN-netwerk?
      Is er straks ook EDGE?
      Telfort :Zolang u nog niet echt over bent gezet op het KPN netwerk, kunt gebruik maken van EDGE. In de loop van 2007 gaat EDGE over in HSDPA. U ontvangt daarover persoonlijk bericht.

vraag : Wanneer hoor ik wat ik moet doen met mijn straks dus verouderde EDGE apparatuur?
      Telfort : U ontvangt zo snel mogelijk persoonlijk bericht.

vraag :Kan ik nog gewoon mailen?
      Telfort : Ja, tijdens de roaming periode mailt u of via EDGE of via GPRS. Na de integratie via GPRS of HSDPA.

dit heb ik tot nu toe kunnen vinden.
      hier : Telfort - Klantenservice*- De overgang naar het KPN netwerk is ook veel te vinden

René
      Treo 750,S310,P4350,HTC S620,QTEK9000,Cassiopeia E200,SPV E200,QTEK2020,MPX220

• xtraders
      Is al aardig op weg
      99 Reacties

03-03-07
      Ben ook overgezet, maar kan je nu van je abo af omdat er voorwaarden zijn verandert of niet? Zag er niets over staan in de brief.

• Blauwe Veter
      Blauwe Veter's schermafbeelding
      Mobilyz Guru
      1.046 Reacties

04-03-07
      welke voorwaarden zijn dan veranderd ?
      alleen leveren ze straks geen Edge meer, maar ga je terug naar GPRS of je stapt over naar UMTS maar dan zal je je hardware ook moeten vervangen

René
      Treo 750,S310,P4350,HTC S620,QTEK9000,Cassiopeia E200,SPV E200,QTEK2020,MPX220

• Stereotomy
      Is al aardig op weg
      154 Reacties

04-03-07
      Gaat lekker! Een PROVIDER die voor jou bepaald dat je *moet* upgraden of trager internet moet gebruiken omdat ze zomaar een standaard (EDGE) wegnemen.

Zum kotzen Telfort, voor de mensen die een GPRS/EDGE-only smartphone hebben en die na overstap naar KPN alleen GPRS overhouden, maar wel de volle mep betalen.

• Black-Rose
      Schrijft lekker mee
      468 Reacties

Thread starters
      05-03-07
      Oorspronkelijk geplaatst door Stereotomy

Gaat lekker! Een PROVIDER die voor jou bepaald dat je *moet* upgraden of trager internet moet gebruiken omdat ze zomaar een standaard (EDGE) wegnemen.

Zum kotzen Telfort, voor de mensen die een GPRS/EDGE-only smartphone hebben en die na overstap naar KPN alleen GPRS overhouden, maar wel de volle mep betalen.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar de aanbieding waarmee Telfort zal gaan komen. Zul je dadelijk zien dat je een folder binnen krijgt met "aanbiedingen" van hippe UMTS-telefoons waarmee de pubers zich identificeren. 'Daar vraag ik toch niet om! Ik gebruik een smartphone en/of PPC-phone.'

Ik denk dat velen hier op dit forum met een Telfort abonnement deze aansluiting hebben genomen vanwege EDGE. Zijn we samen niet sterker dan individueel of kan Pocketinfo.nl niet iets betekenen? Zeg maar als spreekbuis namens de leden naar Telfort toe?

Wat ik ook niet erg netjes vind van Telfort dat ik vorige week een melding kreeg op mijn tijdelijke telefoon (m'n device is ter reparatie) dat er iets geďnstalleerd werd. Ze vragen het niet eens!

Verleden tijd: Motorola MPx220, Qtek S200 (WWE), HP IPAQ hx 2190b, HTC TyTN II (WWE)

• hans_zelf
      hans_zelf's schermafbeelding
      Mobilyz Guru
      1.081 Reacties

05-03-07
      Oorspronkelijk geplaatst door Black-Rose

Wat ik ook niet erg netjes vind van Telfort dat ik vorige week een melding kreeg op mijn tijdelijke telefoon (m'n device is ter reparatie) dat er iets geďnstalleerd werd. Ze vragen het niet eens!

Volgens mij kun je op je telefoon instellen of deze zgn. OTA's (Over the Air Updates) direct, na vragen of helemaal niet worden uitgevoerd. Meestal is zoiets overigens een aanpassing van de lijst met voorkeursnetwerken dus daar zou ik niet al te moeilijk over doen (misschien had het met KPN-settings te maken?).

Hans

DX900 met KPN Business Select en T-Mobile Flex | TTN 7 | 1Gb + 2Gb + 4 Gb Micro-SD | Parrot RK-8200 BT-HF

• Stereotomy
      Is al aardig op weg
      154 Reacties

05-03-07

Ik denk dat velen hier op dit forum met een Telfort abonnement deze aansluiting hebben genomen vanwege EDGE. Zijn we samen niet sterker dan individueel of kan Pocketinfo.nl niet iets betekenen? Zeg maar als spreekbuis namens de leden naar Telfort toe?

Nou, als er iets collectiefs ondernomen gaat worden wil ik wel meedoen. Als er genoeg animo is bij de Palmclub kunnen we onze slagkracht verdubbelen. (nouja, jullie 80% en wij 20% van de stemmen ofzo dan )

De PalmOS Treo's hebben allemaal EDGE en geen UMTS, dus dat is typisch een geval waar de klant behoorlijk benadeeld wordt door Telfort in dit geval.

• Black-Rose
      Schrijft lekker mee
      468 Reacties

Thread starters
      05-03-07
      Oorspronkelijk geplaatst door hans_zelf

Volgens mij kun je op je telefoon instellen of deze zgn. OTA's (Over the Air Updates) direct, na vragen of helemaal niet worden uitgevoerd. Meestal is zoiets overigens een aanpassing van de lijst met voorkeursnetwerken dus daar zou ik niet al te moeilijk over doen (misschien had het met KPN-settings te maken?).

Ik zal er niet wakker van liggen, maar had het iets netter gevonden.

Nu verwacht ik deze week m'n device weer terug en zal deze dus op KPN moeten zetten. Zal ik ook diverse settings (GPRS, MMS en SMTP)op KPN moeten zetten? Van Telfort heb ik daar een mooi WORD-document van gemaakt, maar naar de KPN instellingen zal ik moeten zoeken. Nu vond ik deze instellingen, zijn deze nog up-to-date?
      Weet iemand trouwens de SMTP van KPN?

• jebbers
      Is al aardig op weg
      77 Reacties

05-03-07
      Plaats hier je reacties op het artikel "Telfort trekt in juni stekker uit EDGE"

Het zat er al een beetje aan te komen maar nu is het officieel. Vanaf juni stopt Telfort met het aanbieden van EDGE-diensten.

Link naar het artikel: [spcontentlink=7512]Telfort trekt in juni stekker uit EDGE[/spcontentlink]

• Subpy
      Schrijft lekker mee
      790 Reacties

05-03-07
      Voor mij als Telfort gebruiker met een QTEK 9100 is dit heel erg jammer. Ik verwacht hier van telfort ook nog wel even een briefje van.. Ben benieuwd.

Subpy

• Black-Rose
      Schrijft lekker mee
      468 Reacties

Thread starters
      05-03-07
      Oorspronkelijk geplaatst door Subpy

Voor mij als Telfort gebruiker met een QTEK 9100 is dit heel erg jammer. Ik verwacht hier van telfort ook nog wel even een briefje van.. Ben benieuwd.

Subpy

Ik verwacht ook nog een brief hierover, maar dat heeft en helpdesk medewerker mij ook toegezegd! Ik heb m'n tijdelijk toestel om moeten zetten naar 't KPN-netwerk. Hoe zit dan dan met EDGE?
      Overigens nog volgende link: -link-

• wouter.kluck
      wouter.kluck's schermafbeelding
      Is al aardig op weg
      199 Reacties

05-03-07
      Om ook even te reageren:
      Mijn ervaring met mijn Nokia E61 en Telfort gprs/Edge zijn prima. Echter nu mijn Nokia op KPN staat is het meestal niet meer mogelijk om gprs verbinding te maken. Kennelijk zijn ze nogal aan het klooien daar bij de overgang van Telfort naar KPN. Hebben andere dat ook gemerkt?
      Wouter

• Stereotomy
      Is al aardig op weg
      154 Reacties

05-03-07
      Fijn zeg. Vorig jaar lokten ze extra klanten met de "Nuuuu voor 9,50 EUR Maximaal Online bundel met EDGE! EDGE is 100% dekkend, niet aanmerkelijk trager dan UMTS, etc. etc. voordelen van EDGE etc. etc." en dankzij een nieuw management kunnen we halverwege ons contractperiode gedag zeggen tegen snel mobiel internet.

Hoezo Telfort komt haar verplichtingen niet na?

• sprons
      Net begonnen
      1 Reacties

05-03-07
      Heb het ook helemaal gehad met Telfort, had S200 met Edge betaalde 1,50 per MB wilde P3300 met contractverlenging moet ik ineens 5 euro per mb betalen val je onder de nieuwe voorwaarden.
      wat ze er dan niet bij vertellen dat je binnenkort geen edge meer hebt. Ben nu overgestapt naar MDA compact 3 T-mobile met tom tom en kaarten van heel west europa met onbeperkt internet met 1 jaar voor 279 euro Super apparaat intenet werkt niet heel snel maar is acceptabel. Alles wat KPN overneemt gaat de kwaliteit omlaag maar de prijs omhoog. advies wegwezen daar

1 2 3 4 5 6 7