Logo
Venster sluiten
InSided Media

• SD kaart niet te formatteren

• Plaats een reactie
    Share |

Resultaten 1 tot 14 van de 14

• Niederweit
      Niederweit's schermafbeelding
      Debutant
      1 Reacties

Thread starters
      29-06-06
      Ik heb het volgende probleem:
      Op mijn pda (acer N35) werkt het SD-kaartje (Dane-elec) naar behoren. Wil ik echter via een cardreader er bestanden opzetten geeft hij aan dat hij moet formatteren. Als hij dit dan begint te doen eindigd hij op het laatste moment met het bericht dat hij hem niet kan formatteren.
      Dit is mijn 2de kaartje met dit probleem, het vorige kaartje kon ik formatteren op de pc maar dan gaf hij weer in de pda aan dan hij moest formatteren, deed ik dat gaf de pc weer aan dat hij moest formatteren.. enz...
      Ik heb het huidige kaartje ook geprobeerd te formateren in mijn pda met storage tools en daar geeft hij geen problemen aan. Probeer ik er echter bestanden op te zetten via de cardreader geeft hij weer hetzelfde aan.
      Het gaat hier om een Dane-elec SD-card van 1GB. zowel geprobeerd te formateren in fat als fat32.

Ik heb gezocht op het forum maar kon niet echt een antwoord vinden.

• remcor
      Net begonnen
      2 Reacties

27-07-06
      Ook ik zit met het zelfde probleem. Ik heb een externe 7 in 1 cardreader aangeschaft met het doel gemakkelijk gegevens uit te kunnen wisselen van mijn mio168 en/of digitale fototoestel en mijn pc. Op beide dane-elec kaartjes (128 en 512 mb) staan al gegevens.
      Zodra ik de cards in de reader stopt krijg ik eveneens de melding om ze te formatteren. Na dit bevestigd te hebben krijg ik de melding "kan het formateren niet voltooien".

• joho
      Net begonnen
      2 Reacties

10-08-06
      Iemand nog een oplossing?

ik heb dit probleem ook met een sd kaart van 1G

Het zou mooi zijn als er een oplossing is of is de kaart kapot.

• Kokkie76
      Kokkie76's schermafbeelding
      Schrijft lekker mee
      281 Reacties

11-08-06
      Probeer eens een andere cardreader wil ook wel eens helpen.

• vlifreak
      Debutant
      1 Reacties

31-08-06
      Ik heb een 4gb kaart, met een MDA Pro. Bij het overzetten van mp3 naar die SD ging het mis (PC liep vast met WM-player). Na veel gegoochel bleef de SD kaart maar niet herkent te worden. Ook formatteren met allerlei WM5 prog's lukte niet. De kaart werd niet herkend, dus format ging ook niet.
      Ik had de hoop al opgegeven en 4gig als verloren beschouwd.
      Een laatste ingeving. Met een Canon E50 camera formateren. In de "low level" format stand kreeg ik al direct een fout. Maar na een "gewone" format begon de voortgangsbalk te lopen,en ja hoor gelukt. De kaart wordt weer herkend door m'n MDA en funktioneert weer.
      Alleen heb ik de write / read snelheid nog niet gecontroleerd. Bij een fotocamera kun je immers geen waarden bij het formatteren instellen. Ik zoek die waarden (fat32 voor >2 gb) en clustersize e.d., maar kan ze niet vinden op de site

• MeuMa
      MeuMa's schermafbeelding
      Net begonnen
      8 Reacties

04-09-06
      Heb dit probleem ook gehad.
      Geprobeert om de SD kaart in de PDA te formateren, dit werkte niet.
      Heb bij een fotozaak een 23 in 1 cardreader gekocht van HAMA.
      De SD kaart van 2Gig hierin gestopt en geprobeert te formateren, Dit werkte perfect.
      Opnieuw in de PDA gestopt en dit gaf bij mij in ieder geval geen problemen.
      Daarna de SD kaart weer in de card reader gestopt en een aantal MP3's en video's op de SD kaart gezet.
      Alles werd keurig afgespeelt op de PDA.
      Heb ook een Dane-Elec SD kaart.

• cobus54
      Net begonnen
      2 Reacties

20-09-06
      ik heb en sd kaart van scandisk kan alles mee doen op een multi card reader van een paar euro ik denk dat het mischien aan het merk kaart lig probeer een kart van een bekemde van je

suces

• Alain39
      Net begonnen
      24 Reacties

24-09-06
      Ook ik heb een soortgelijk probleem. Mijn vorige 512mb kaartje van extreme memory gaf nooit problemen, je kon er vrolijk bestanden vanop elke pc op zetten die probleemloos door mijn iPAQhx 2490 werden gelezen en gebruikt (muziek, TT-kaarten, etc)

Wegens te krap, nieuw kaartje gekocht, Sandis Ultra II 2Gb. ELKE pc vraagt onmiddellijk om te formatteren, hetgeen lukt. Als ik daarna maps voor TT5 kopieer, kan de ppc deze niet lezen, file explorer ziet zelfs niets op het kaartje staan. Uiteindelijk via Activesync 1 Gb aan TT-kaarten overgepompt Via de site van Sandisk dit probleem gedropt, wacht nu op antwoord.

Mochten ze een sluitende oplossing vinden (nieuw kaartje? ) verschijnt ze wel op het forum.

Mocht er hier een oplossing zijn, hoor ik dit graag

Thx

AL

Machines have no brain, use your own!

• jriemersma
      Net begonnen
      12 Reacties

24-09-06
      Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Uiteindelijk heb ik het opgelost door het kaartje in de Qtek te formateren met het gratis programma FORMAT (te vinden op PCFreeware). Vanaf de pc was de kaart niet meer te benaderen. Je zult dus wel een pocketpc/telefoon moeten hebben. Maar mijn ervaring is dat benaderen vanaf de pc (en formateren met pc) regelmatig tot misverstanden leidt tussen het sd-kaartje en zijn eigenaar. Ook mp3tjes overzetten met windowsmediaplayer11 is vaak al teveel voor het kaartje. (Sandisk 2GB). Nou ja, een troost: de kaartjes gaan bijna niet kapot, problemen zijn meestal wel op te lossen met een hoop gepruts.

• downcom
      Net begonnen
      5 Reacties

01-10-06
      hey mensen ik heb een oplossing naar lang gissen is het mij gelukt en de oplossing is eigelijk best simpel

1. plaats je sd kaart in je cardreader
      2. vaak negeert hij hem of loop explorer vas (niks van aan trekken) onthoud de letter van het station.
      3. ga naar start
      4. uitvoeren en voer in format HET STATION: en druk op enter dus bijv. format K: *enter*
      5. er volgt een stukje tekst en druk gewoon op enter en heb even geduld

naar verloop van tijd is hij geformateer en werkt hij weer 100%!

veel succes groetjes gino

UPDATE:
      Voer dit pas uit nadat je de voorgaande stapen hebt ondernomen!
      1. installeer Flahformat van Cnetx op je pda
      2. plaats je sd card
      3. open het programma >Instellingen>Systeem>FlashFormat
      4. formateer en de setting op FAT32 / 16kb
      5 druk op format

zo en dan kan hij weer lang mee!

• kabouter plons
      Is al aardig op weg
      108 Reacties

04-06-07
      Ik heb ook dat probleem met een SanDisk ultra 2.0GB. Formatteren in de cardreader van mijn pc is geen probleem. Ook een bestandje er op dumpen lukt daarna gewoon. Maar mijn PDA blijft volharden in het niet herkennen (No storage card detected). Ook de tip van het progje FlashFormat mocht helaas niet baten. Iemand nog een idee?

Fer

Groetjes,
      Fer

• nameit
      nameit's schermafbeelding
      Net begonnen
      48 Reacties

27-06-07
      hallo natte kabouter,

Heb je dit probleem alleen met je 2Gb kaart of alle SD kaarten?

• kabouter plons
      Is al aardig op weg
      108 Reacties

27-06-07
      Heb inmiddels mijn kaartje om mogen ruilen voor een 1Gb en die doet het wel. Kennelijk heeft mijn pda (ipaq 3970) een probleem met 2 Gb.

Groetjes,
      Fer

• nameit
      nameit's schermafbeelding
      Net begonnen
      48 Reacties

27-06-07
      Heel mooi, geluk gehad dat je mocht ruilen.

succes.