Logo
Venster sluiten
InSided Media

• SD kaart wordt niet herkend !

• Plaats een reactie
    Share |

Resultaten 1 tot 8 van de 8

• starbiker
      starbiker's schermafbeelding
      Net begonnen
      49 Reacties

Thread starters
      24-02-04
      Gisteren Qtek ontvangen.
      Getuned zoals beschreven op dit forum!
      Nieuwste rom was standaard ge´nstalleerd; dus niets aan de rom gewijzigd.

Probleem :
      SD-kaart wordt niet gelezen !
      Heb geprobeerd met 2 SD kaarten ; een Kingston 128MB en een Nytech 128 MB.
      Beiden werken perfect in een externe SD-kaart lezer.
      Eenmaal in de Qtek worden zij niet gedetecteerd.

Zit ik hier met een harware defect of is er softwarematig iets mis( instellingen ) ?
      Zou uiteraard na 1 dag mijn Qtek niet graag terug moeten sturen.

Help aub!

Starbiker.

Mio 168 - TT6 -

• Papabear
      Is al aardig op weg
      101 Reacties

25-02-04
      Heb je al geprobeerd om beide kaarten eerst even te formatteren? Dit wil zo'n probleem nog wel eens verhelpen...

• Wouter
      Wouter's schermafbeelding
      Pocketinfo Guru
      7.113 Reacties

25-02-04

Originally posted by Papabear
      Heb je al geprobeerd om beide kaarten eerst even te formatteren? Dit wil zo'n probleem nog wel eens verhelpen...

Dit kan met een programma genaamd FlashFormat (zoek even op de site).

Wouter.

Volg mij op Twitter: http://twitter.com/woutneyn
      Op dit moment: iPhone en HTC WM7 device

• starbiker
      Net begonnen
      49 Reacties

Thread starters
      25-02-04
      Heb flashman geprobeerd; kaart wordt niet gedetecteerd; krijg enkel Storage(intern geheugen) in keuzevak.
      Ik tracht zo correct mogelijk te schetsen wat er gebeurt:

1. ik plaats bestanden op de SD kaarten via een externe kaartlezer. de kaarten zijn perfect leesbaar en de bestanden bereikbaar.

2. Ik plaats de kaarten in de Qtek terwijl ik in File explorer sta. Terwijl ik de kaart plaats zie ik het mapje " Storage Card " toegevoegd worden.
      Wanneer ik op het mapje Storage Card tik zie ik niets van bestanden staan.

3. Ik ga naar settings>system>memory.
      Hier kan ik de SD kaart wel selecteren uit het keuzevakje van het type memory.
      Evenwel; terwijl er amper een bestandje van 5 MB op staat In use: 128 Mb Free: 0 MB

4. Flashman geeft mij ook enkel Storage ( intern geheugen ) te bewerken.

Mio 168 - TT6 -

• Schumi2003
      Schumi2003's schermafbeelding
      Net begonnen
      42 Reacties

25-02-04
      Ik heb hetzelfde aan de hand gehad met mijn Ipaq H5450. hier bleek het SD slot niet lekker te zijn. Heb hem toen moeten laten ophalen en door HP laten repareren. Was hem 5 dagen kwijt.

Niet leuk maar wel gemaakt. Op een gegeven moment kun je niet anders dan hem terugsturen.

Succes.

ps. Probeer het ook eens als je de Qtek uit hebt, en je steekt dan de SD kaart erin. Vervolgens de Qtek aanzetten of misschien even soft resetten. Proberen kan geen kwaad. Dit hielp destijds bij mij ook maar was uiteindelijk geen oplossing natuurlijk. Mijn TOMTOM bleef op een gegeven moment gewoon bevroren op het scherm staan terwijl ik het niet in de gaten had. Of ik kreeg steeds meldingen dat hij de bestanden niet kon lokaliseren. Dit terwijl de SD wel was geplaatst.

Het is natuurlijk altijd ***** als je zoiets meten gebeurd.

RenÚ

Motorola MPx220 | TomTom Mobile 5 BeNeLux | TomTom Navigator 5 Europese Kaarten | 1.0 GB MiniSD |Rikaline 6030 BT GPS |

• starbiker
      Net begonnen
      49 Reacties

Thread starters
      26-02-04
      Bedankt voor uw tips schumi2003 ; doch alles blijft tevergeefs.
      Heb reeds een mailtje gestuurd naar Pocketpartner met de vraag wat er verder te doen staat. Afwachten dus

Mio 168 - TT6 -

• Roel
      Roel's schermafbeelding
      Redactielid
      7.943 Reacties

28-02-04
      Probeer de SD kaarten eerst eens op een andere Pocket PC. Het kan soms zijn dat een SD kaart wel werkt op een desktop met extern lezer maar niet op de Pocket PC. Dit heb ik ook al een keer gehad.

The only source of knowledge is experience!

• kevin112spy
      Nieuw Lid
      2 Reacties

17-03-07
      Heey heb een vraag waar ik al heel lang mee zit? ik had een keer me mobiel (motorola mpx200) gereset. En kon later me storage kaart niet meer vinden (hij staat wel er wel en open hem dan zie ik de filmpjes die ik er op heb gezet. maar die kan ik niet meer op me mobiel terug vinden en kan ze ook niet verwijderen. heb ook geprobeert om me sd kaart te formateren met FlashFormat maar dat heeft allemaal niet geholpen. kan iemand mij helpen om mijn storage card te kunne terug vinden. ( om heb te kunnen formateren) als ik er iets opzet geeft hij deze foute melding aan(de toegang is geweigerd. Controleer of het mobiele apparaat voldoende geheugen bevat, of het bestand niet is ingesteld op alleen-lezen en of u over een machtiging beschikt voor het kopieren van dit bestandtype.

alvast heel erg bedankt???