Logo
Venster sluiten
InSided Media

• Crash SD-Card 8 GB

• Plaats een reactie
    Share |

Resultaten 1 tot 11 van de 11

• dicbro
      dicbro's schermafbeelding
      Community Contactgroep
      3.667 Reacties

Thread starters
      24-08-09
      Op de één of ander vage manier krijg ik op mijn Hero de melding:
      "Beschadigde SD-kaart, de SD-kaart is beschadigd. U moet de kaart opnieuw formatteren".

Ik weet dat er allerlei tools zijn om de data te recoveren, maar de meesten (heb er nu een aantal geprobeerd) vinden geen bestanden.

Is het nu verstandig om de kaart te formatteren?

Ik krijg de kaart wel als verwisselbare schijf te zien in Windows Verkenner, maar krijg ook daar meteen de melding of ik de kaart wil formatteren.
      Een kaartlezer heb ik pas vanavond bij de hand.

Groet
      Marion

• Jazzamataz
      Jazzamataz's schermafbeelding
      Community Contactgroep
      3.203 Reacties

24-08-09
      Ik lees tussen de regels door, dat er dus wel degelijk data op staat?

Ik ben bang dat er weining anders op zit dan formateren m.a.g. dat je wel je data kwijt bent.

HTC Titan

• dicbro
      Community Contactgroep
      3.667 Reacties

Thread starters
      24-08-09
      Er staan met name foto's op en een directory van CoPilot maar die kan ik wel opnieuw installeren.
      Qua data volgens mij niet echt veel.

• Gerke
      Moderator Gerke's schermafbeelding
      Moderator
      4.995 Reacties

24-08-09
      Lijkt er op dat je de hero losgehaald hebt van je pc, zonder eerst te ontkoppelen? Dat is nl van levensbelang voor je data op een Android toestel, eerst ontkoppelen, dan pas verwijderen.

HTC Incredible S, Acer Iconia A500, BeBook Neo, Huawei E5830 , Samsung Galaxy S wifi 5.0

• Jazzamataz
      Jazzamataz's schermafbeelding
      Community Contactgroep
      3.203 Reacties

24-08-09
      Oorspronkelijk geplaatst door Gerke

Lijkt er op dat je de hero losgehaald hebt van je pc, zonder eerst te ontkoppelen? Dat is nl van levensbelang voor je data op een Android toestel, eerst ontkoppelen, dan pas verwijderen.

Meen je dit nou? Data staat toch op een SD kaart en niet op het toestel.

HTC Titan

• Gerke
      Moderator
      4.995 Reacties

24-08-09
      Binnen Android (en Linux) moet die kaart gemount worden.
      Wanneer je je Android toestel koppelt aan je pc, moet je nog een extra handeling verrichten voordat je de geheugenkaart daadwerkelijk kunt zien vanaf je windows pc, de kaart moet gemount worden. Om de boel te ontkoppelen moet dat weer vrij gegeven worden, hetzij via je Androidtoestel, hetzij via je windowsdesktop, beide manieren mogen. Ontkoppel je niet dan is de kans op het beschadigd raken van het bestandssysteem van de geheuegenkaart erg groot.

Om de boel toch terug te kunnen halen kun je proberen een Linux pc te gebruiken, vanuit Windows of het toestel lukt het waarschijnlijk niet en heb je alleen de optie formateren, waardoor je het bestandssysteem er dus opnieuw opzet en alles wat aanwezig was, weg is.

HTC Incredible S, Acer Iconia A500, BeBook Neo, Huawei E5830 , Samsung Galaxy S wifi 5.0

• JvanEkris
      JvanEkris's schermafbeelding
      Pocketinfo Guru
      15.193 Reacties

24-08-09
      Oorspronkelijk geplaatst door Gerke

Dat zou toch moeten leiden tot corruptie van enkele bestanden, en niet het hele filesysteem?

Jaap

[URL="http://modernnomads.info"]modernnomads.info[/URL], de plek voor zakelijke mobiele PocketPC gebruikers en hun beheerders.
      WikiMaster [url=http://www.pdatotaal.info/forum/showwiki.php?title=Handleiding:Meer+doen+met+je+Windows+Mobile+telefoon]Nederlandse Windows Mobile Wiki[/url].

• Gerke
      Moderator
      4.995 Reacties

24-08-09
      Oorspronkelijk geplaatst door JvanEkris

Dat zou toch moeten leiden tot corruptie van enkele bestanden, en niet het hele filesysteem?

Jaap

In principe help je de MBR om zeep, en dat kan leiden tot corrupte bestanden of in het ergste geval (lijkt het hier op) een corrupt filesystem

• dicbro
      Community Contactgroep
      3.667 Reacties

Thread starters
      24-08-09
      Zou kunnen dat zoiets gebeurd is tijdens het syncen. PC was ook bezig iets anders te doen en ging opnieuw opstarten.
      Weet niet helemaal zeker wat er nu precies gebeurde.
      Ondertussen loopt een programmaatje genaamd Stellar Phoenix Photo Recovery al de hele middag en die vindt zowaar foto-bestanden.

• Vanstra
      Vanstra's schermafbeelding
      Weet de weg
      1.252 Reacties

24-08-09
      Probeer deze tool:

TestDisk - CGSecurity

Gratis en werkt ook voor het herstellen van bestanden.

iPhone4 32Gb - iMac 21,5" 3,06Mhz - Macbook Pro 13" 2011 - iPad 64Gb Wifi

• Wouter
      Wouter's schermafbeelding
      Pocketinfo Guru
      7.113 Reacties

06-09-09
      Dank je, goede tip.

Volg mij op Twitter: http://twitter.com/woutneyn
      Op dit moment: iPhone en HTC WM7 device